شناسهٔ خبر: 44147117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخازن ۴ میلیون بشکه‌ای پارس جنوبی آماده بهره برداری است

بوشهر- ایرنا - مخازن متمرکز ذخیره‌سازی ۴ میلیون بشکه ای میعانات گازی پارس جنوبی با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۹.۲ میلیون یورو و ۲هزار و دویست میلیارد ریال به زودی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  ایرنا روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز چهارشنبه اعلام کرد، پروژه احداث تاسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در عسلویه، با ظرفیت اسمی ۶۴۰ هزار مترمکعب (معادل ۴ میلیون بشکه) به منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه‌های منطقه پارس ۱ و نیز تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث شده است.

در این پروژه، تعداد ۸ مخزن به صورت سقف شناور هر یک به ظرفیت ۸۰هزار مترمکعب و ۲ مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سیستم‌های برق و ابزاردقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و پمپ‌های انتقال میعانات و ساختمان‌های صنعتی و اداری احداث شده است.

این تأسیسات که هم‌اکنون در مدار بهره‌برداری قرار دارد، با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۹.۲ میلیون یورو و ۲ هزار و دویست میلیارد ریال به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس و توسط پیمانکاران داخلی (شرکت ناردیس طرح‌های انرژی و شرکت ماشین‌سازی اراک) ساخته شده است.

نظر شما