شناسهٔ خبر: 44146991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی:

صدور شناسنامه فرزندان حاصل ازدواج خارجی در خراسان رضوی کلید خورد

ایرنا

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: با اجرای "قانون تابعیت" ثبت‌نام ۹ هزار و ۷۰۰ زن ایرانی مقیم این استان که سرپرست و دارای یک تا چهار فرزند از همسر خارجی هستند به منظور دریافت شناسنامه برای آنها آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین،  محمدتقی هاشمی افزود: اطلاع‌رسانی لازم در همین خصوص به این جمعیت از زنان توسط اداره‌کل اتباع و امور مهاجران خارجی خراسان رضوی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین به سه هزار و ۷۰۰ فقره پرونده مربوط به مادران خراسانی دارای فرزندان حاصل از ازدواج با مردان تبعه خارجی به منظور اقدام برای ثبت‌نام  تا پایان اسفند ماه آتی نوبت تعلق گرفته است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: این افراد می‌توانند تا پایان اسفند ماه امسال با مراجعه به دفاتر هفده‌گانه خدماتی این اداره‌کل در مشهد و همچنین هفت دفتر پستی فعال در شهرهای نیشابور، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و تایباد این استان برای ثبت‌نام  مراجعه کنند و پرونده لازم را تشکیل دهند.  

وی افزود: پرونده‌های زنان ایرانی دارای فرزند حاصل از ازدواج با مردان تبعه خارجی پس از رسیدگی و استعلام اولیه، به مراجع امنیتی ارجاع می‌شود.  

هاشمی ادامه داد: پس از پایان سه ماه مهلت قانونی برای دریافت پاسخ از این مراجع، پرونده در صورت دریافت پاسخ مثبت به منظور صدور شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی در اختیار اداره‌کل ثبت احوال خراسان رضوی قرار می‌گیرد.  

وی گفت: خراسان رضوی در انجام اقدامات اولیه به منظور صدور شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و همسر تبعه خارجی در سطح کشور است بطوری که تاکنون در این استان به ۸۰۰ فقره پرونده در این زمینه رسیدگی و به مراجع امنیتی برای دریافت پاسخ ارسال شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه روندهای قانونی و اقدامات لازم در این خصوص به تازگی آغاز شده و با دقت در جریان است هنوز در خراسان رضوی شناسنامه‌ای برای افراد مشمول قانون تابعیت صادر نشده است.

وی ادامه داد: همچنین در صورتی که مراجع امنیتی در جریان رسیدگی به پرونده‌های این حوزه نسبت به درخواست مادران ایرانی پاسخ منفی بدهند، قانون حق اعتراض را برای آنها محفوظ دانسته بنابراین می‌توانند اعتراض خود را ارائه و پیگیری کنند.

هاشمی گفت: از آنجا که فرآیند صدور شناسنامه بر اساس شیوهنامه‌های ابلاغی طولانی و زمانبر است، نوبت ثبت‌نام به شش هزار نفر از مجموع ۹ هزار و ۷۰۰ مادر ایرانی متقاضی صدور شناسنامه فرزندان خود در خراسان رضوی برای سال آتی به منظور تشکیل پرونده داده خواهد شد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

نظر شما