شناسهٔ خبر: 44146790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس هلال احمر شهرستان خبر داد:

اجرای طرح "ناظران سلامت" برای نبرد با کرونا در ساوه

علی فرقانی

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه از اجرای طرح " ناظران سلامت" با مشارکت دانشکده علوم پزشکی با هدف حفظ و صیانت از سلامت مردم در مقابل سرایت کروناویروس خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدلقمان حسینی امروز چهارشنبه پنجم آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: این طرح در قالب همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر ساوه با بازرسان سلامت محیط کار دانشکده علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی و در راستای صیانت از سلامت هموطنان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرایی می‌شود.  

وی با تاکید بر اینکه طرح ناظران سلامت با رویکرد ارائه خدمات داوطلبانه اجرایی می شود، افزود: با آغاز اجرای طرح ناظران سلامت در ساوه همزمان با سراسر کشور توسط اعضای جوانان و داوطلبان فعال جمعیت هلال احمر تاکنون ۱۶۰ مورد بازدید از اصناف مختلف که مجاز به فعالیت بوده اند انجام و با ارائه توصیه‌ها و نکات بهداشتی و دعوت صاحبان صنوف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، چک لیست‌های بهداشتی مربوطه تنظیم  تکمیل شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه این طرح با هدف کمک به دانشکده علوم پزشکی در راستای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت فعالیت مشاغلی که در این طرح پیش بینی شده است انجام می شود، گفت: هلال احمر به عنوان بازوی کمکی حوزه سلامت در بازرسی اصناف،  فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه در بین اصناف به دلیل ارتباط مستقیمی که با مردم دارند، تحت پوشش قرار دادن اصناف در حاشیه یا خارج از بافت مرکزی شهر با تشکیل ۱۶ تیم بازرسی از جمله اقدامات بوده است.

وی تصریح کرد: رویکرد هلال احمر تذکر لسانی و ارشادی بوده است و در صورت کارساز نبودن تذکرات لسانی واحد صنفی متخلف به بهداشت محیط معرفی می شوند تا اقدامات قانونی صورت گیرد.

حسینی تصریح کرد: امید است با این اقدامات فرهنگی و تذکر لسانی منجر به اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی شده و گام موثری را در کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا برداریم.

انتهای پیام

نظر شما