شناسهٔ خبر: 44145744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت؛

ویژه برنامه‌های سالروز رحلت حضرت معصومه (س) اعلام شد

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت:امسال برنامه های رحلت حرم بانوی کرامت به علت شیوع کرونا به صورت رسانه‌ای برگزار می‌شود و حضور مردم را در این مراسم‌ها نخواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت به برنامه‌های این آستان مقدس در سالروز رحلت شهادت گونه کریمه اهل‌بیت (س) اشاره کرد و گفت: امسال این برنامه‌ها به علت شیوع کرونا به صورت رسانه‌ای برگزار می‌شود و حضور مردم را در این مراسم‌ها نخواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها گفت: در شب رحلت شهادت‌گونه حضرت مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد و مداحی مهدی سلحشور بدون حضور زائران در حرم مطهر برگزار و از شبکه‌های قرآن و قم منعکس خواهد شد و همچنین دعای فرج و استغاثه مردم ایران در آن شب از شبکه‌های سراسری و فضا‌های مجازی رأس ساعت ۲۰.۵۵ دقیقه با نوای سیدرضا نریمانی از حرم مطهر کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علی‌ها منعکس خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: برنامه‌های سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت، با تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها در ساعت ۱۶ عصر روز قبل از شهادت چهارشنبه پنجم آذرماه شروع می‌شود که این ویژه برنامه از شبکه‌های قرآن، افق و نور به صورت زنده پخش خواهد شد.

او افزود: همچنین در شب رحلت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها شبکه افق با برنامه «تکیه» در ساعت ۲۱ از مسجد طباطبایی حرم مطهر، شبکه قرآن با برنامه «محفل انس با قرآن کریم» در ساعت ۲۱ از شبستان امام خمینی (ره)، شبکه دو با برنامه «به تو از دور سلام» در ساعت ۲۳:۳۰ از مسجد طباطبایی به صورت زنده و با حضور کارشناسان برنامه‌های خود را دنبال خواهند کرد.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: در روز رحلت نیز مراسم عزاداری در صحن‌های حرم مطهر کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علی‌ها با سخنرانی حجج اسلام خورشیدی، انواری و میردامادیان و مداحی سیدمحسن بنی فاطمی از شبکه‌های استانی پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت اضافه کرد: همچنین در سالروز رحلت برنامه «معصومانه» ویژه بانوان از شبکه دو سیما از ساعت ۱۲:۱۵ از مسجد طباطبایی حرم مطهر به روی آنتی می‌رود و شبکه شما از ساعت ۱۲ الی ۱۳ ویژه برنامه رحلت را با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی از رواق بالاسر منعکس خواهد کرد.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برگزاری برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما در ساعت ۱۳ روز رحلت از رواق بالاسر حرم مطهر گفت: محفل عزاداری آذری زبان‌ها که همه ساله در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علی‌ها برگزار می‌شد امسال نیز بدون حضور مردم در شبستان امام خمینی (ره) برگزار و ساعت ۱۵.۳۰ دقیقه از پنج شبکه استانی آذری زبان پخش خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: آیین معنوی شمع‌گردانی خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علی‌ها نیز در روز رحلت بانوی کرامت از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹ با سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کاشانی در رواق بالاسر برگزار و از شبکه‌های قران و قم به صورت زنده منعکس می‌شود.

او ادامه داد: روز بعد از رحلت حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها نیز دعای ندبه در مسجد طباطبایی حرم مطهر رأس ساعت ۶ صبح با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری و مداحی سعید حدادیان برگزار می‌شود که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برنامه همسایه با پخش از شبکه یک ساعت ۱۷.۳۰ دقیقه عصر چهارشنبه  دنبال خواهد شد، گفت: در این برنامه جواد افشار کارگردان سریال حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها به تشریح روند تولید این سریال و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی پیرامون شخصیت حضرت به ایراد سخن خواهد پرداخت.

حجت الاسلام احمدی  افزود: ۵۰ برنامه معارفی و مذهبی به مناسبت رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها از شبکه‌های مختلف رسانه ملی منعکس خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت از دیگر برنامه‌های تولیدی به همت خادمان حرم مطهر را ویژه برنامه کریمه با پخش از شبکه سه در ساعت ۱۹.۳۰ دقیقه چهارشنبه شب دانست و افزود: این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و مداحی مهدی سلحشور دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/ح

نظر شما