شناسهٔ خبر: 44145383 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگرانی فرانسه از موج سوم شیوع کرونا

تهران- ایرنا- همزمان با نگرانی‌ها در فرانسه در مورد گسترش کرونا، رئیس‌جمهوری این کشور گفت: ما باید هر کاری برای جلوگیری از موج سوم شیوع کرونا انجام دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه فرانس ۲۴، امانوئل مکرون طی نطقی تلویزیونی تصریح کرد که بدترین شرایط ناشی از موج همه گیری کرونا در فرانسه پایان یافته اما رستوران ها و کافه ها باید تا ماه ژانویه بسته باشند.

وی افزود: ما باید هر آن چه در قدرت داریم برای جلوگیری از موج سوم شیوع کرونا انجام دهیم. اقدامات قبلی ما موجب کُند شدن روند گسترش این ویروس شده است.

این اظهارات مکرون در حالی مطرح شد که پاریس روز گذشته اعلام کرد قصد دارد بخشی از قرنطینه و محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کرونا در سراسر این کشور را کاهش دهد.

بسیاری انتظار دارند که کسب و کارهای غیرضروری در ماه آینده میلادی ازسرگرفته شود.  در این میان بسیاری از مغازه داران فرانسه به دنبال آن بوده اند تا دستور بازگشایی مغاره هایشان در فصل خرید کریسمس از سوی دولت داده شود.

هدف دولت فرانسه این بوده که طرح قرنطینه و محدودیت های اجتماعی را از ۱۵ دسامبر(۲۵ آذر) لغو کند اما مکرون در این رابطه تصریح کرد که ممنوعیت رفت آمد از ساعت ۹ شب تا ۷ صبح همچنان پابرجا خواهد بود.

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه از مردم این کشور خواست از سفرهای بیهوده اجتناب کنند و فاصله اجتماعی را طی روزهای منتهی به کریسمس همچنان رعایت کنند.

 مکرون در ادامه گفت کمپین واکسیناسیون در پایان دسامبر یا آغاز ژانویه شروع خواهد شد.

در این میان گابریل آتال سخنگوی دولت فرانسه پیش از این گفته بود که سه مرحله برای کاهش محدودیت ها در نظر گرفته شده که با آغاز ماه دسامبر، شروع می شود؛ مرحله دوم تا قبل از تعطیلات کریسمس به اجرا در می آید و مرحله سوم در نهایت ژانویه ۲۰۲۱ (دی ماه) عملی می شود.

تاکنون بیش از ۲.۱ میلیون مورد ابتلا به کووید –۱۹ و  ۵۰ هزار و  ۲۳۷ مورد مرگ ناشی از این بیماری در فرانسه به ثبت رسیده است.

نظر شما