شناسهٔ خبر: 44144556 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تاکید کرد؛

تقويت روابط دوجانبه ميان ايران و پاکستان

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک میان تهران و اسلام آباد در راستای رفاه و پیشرفت منطقه‌ای تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در گفتگو با شبکه خبری "اکسپرس نیوز" گفت: روابط با پاکستان برای ایران بسیار مهم بوده و تهران خواهان توسعه مناسبات و تعاملات دوجانبه با اسلام آباد است.
"سید محمد علی حسینی" با اشاره به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو کشور افزود: ایران و پاکستان همواره روابط برادرانه و دوستانه‌ای را داشته اند با این حال تقویت بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور در راستای رفاه و پیشرفت منطقه‌ای ضروری است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان تجارت میان ایران و پاکستان در حدود 1.5 میلیارد دلار است، گفت: این میزان باید طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و عملیاتی کردن مصوبات مشترک اقتصادی به 5 میلیارد دلار افزایش یابد.
حسینی همچنین احیای طرح خط لوله صلح بین ایران و پاکستان را موثرترین راه توسعه روابط تجاری دو کشور توصیف و اعلام کرد: افزایش صادرات برق ایران به پاکستان، توسعه مبادلات تجاری از دیگر مواردی است که دو کشور می‌توانند برای رونق اقتصادی مشترک از آن بهره‌مند شوند.
وی افزود: در حال حاضر ایران بیش از 100 مگاوات برق به پاکستان صادر می‌کند، با این حال تهران در تلاش است تا این مقدار را به 500 مگاوات افزایش دهد.
حسینی گفت: چابهار و گوادر دو بندر مهم ایران و پاکستان به شمار می‌روند که اگر دامنه فعالیت آن گسترده‌تر شود می‌توانند نقش کلیدی برای پیشرفت اقتصادی و صنعتی منطقه داشته باشند.
وی همکاری‌های مشترک تهران اسلام آباد در زمینه‌های مختلف از جمله پیشبرد اهداف صلح آمیز در منطقه و مقابله با پدیده شوم اسلام هراسی در جوامع غربی را خواستار شد.

نظر شما