شناسهٔ خبر: 44144339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۰درصد بیماران کرونایی بیمارستان پیامبر اعظم کرمان بهبود یافتند

کرمان - ایرنا - رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان بیان اینکه این بیمارستان از ابتدای شیوع کرونا به عنوان یکی از مراکز اصلی ارائه دهنده خدمت به این بیماران بوده است، افزود: از ابتدای اسفند ماه ٩٨ تاکنون سه هزار و ۵۰۵ بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان بستری شده اند که ۹۰ درصد بیماران بهبود یافتند.

صاحب‌خبر -

فرهاد اشافی روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه در همین خصوص با راه اندازی تریاژ تنفسی و بخش فراظرفیت مسیر تردد بیماران تنفسی از غیرتنفسی جدا شد و بیماران از بدو ورود جداسازی می شوند تاکید کرد: تعداد چهار بخش بستری نیز با ۱۵۰ تخت به بیماران مبتلا به کووید ١٩ ارائه خدمت‌ شد.

وی ادامه داد: این مهم بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت با حذف اعمال جراحی الکتیو و محدود کردن اعمال جراحی به موارد اورژانسی، سعی شده است از فضای موجود برای ارائه خدمت به مبتلایان به بیماران کووید ١٩ استفاده شود.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان گفت: همچنین سیستم تهویه در بخش های بستری کننده بیماران کووید ۱۹، ارتقا یافته است و به فیلتر های HEPA مجهز شده اند.

وی بیان داشت: بیمارستان با خریداری و تجهیزکردن بخش ها به دستگاه‌های BIPAP و CPAP، جهت بیمارانی که دچار سطح اکسیژن خون هستند از این دستگاه‌ها استفاده می کند و البته با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا در موج سوم کرونا به نظر می رسد نیاز به دستگاه‌های بیشتری وجود دارد.

اشافی گفت: از آنجا که مصرف اکسیژن بیمارستان در ماه‌های اخیر به رکورد تازه یکهزار و ۷۰۰ لیتر در دقیقه رسیده است، ارتقای سیستم اکسیژن رسانی در دستور کار قرار گرفته است و سعی شده با استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان این مشکل را نیز مدیریت و برطرف کنیم و در حال حاضر با استفاده از کپسول های اکسیژن نیاز بیماران را پاسخ می دهیم.  

وی ادامه داد: در همین راستا تیم حمایت تنفسی در بیمارستان تشکیل شد و به صورت روزانه بیماران دریافت کننده اکسیژن را پایش می کند و موارد احصا شده با اولویت فوری برطرف می گردند. 

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان خاطرنشان کرد: همچنین جهت حمایت از همکارانی که در بخش های بیمارستان در حال ارائه خدمت به بیماران هستند وسایل حفاظت فردی طراحی و تهیه شده است. 

اشافی تصریح کرد: همچنین ملاقات های حضوری تیم مدیریت بیمارستان با پرسنل شاغل در بخش های درگیر بیماری انجام می شود و در این راستا نقاط ضعف و قوت شناسایی و مورد توجه قرار گیرند.

وی یادآور شد: در زمینه تهیه داروهای موثر بر بیماری کووید ۱۹ نیز سعی شده است براساس پروتکل های ابلاغی از طرف وزارت بهداشت این داروها تهیه و براساس دستور پزشک معالج در اختیار بیماران قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان در شهریور سال ۹۳ با  ۳۲هزار مترمربع  زیزبنا در ۶ طبقه به بهره برداری رسیده است و جایگزین بیمارستان قدیمی آیتالله کاشانی شده، افزود: این بیمارستان دارای بخش های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، زایشگاه، CCU، ICU جنرال و قلب، نوزادان، NICU، آنژیوگرافی، اورژانس، اطفال، اتاق عمل جراحی و قلب می باشد و در زمینه های داخلی، ارتوپدی، جراحی ، قلب و عروق، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، اطفال، زنان و زایمان، عفونی، پوست، چشم، ارولوژی، روانپزشکی، دندانپزشکی دارای نیروی متخصص مجرب برای ارائه خدمت است. 

اشافی گفت: از مهم ترین بخش هایی که بعد از راه اندازی بیمارستان در سال ٩٣ به خدمات بیمارستان اضافه شدند می‌توان بخش ICU OH، بخش جراحی قلب، بخش بارداری پرخطر، بخش داخلی۲، واحد آنژیوگرافی، اتاق عمل قلب باز، Post cath، واحد همودیالیز و واحد MRI را نام برد.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان تصریح کرد: با راه‌اندازی بخشICU قلب و جراحی قلب، چرخه ارایه خدمت به بیماران قلبی در بیمارستان تکمیل شده است به طوری که در سال گذشته تعداد ۱۸۰مورد عمل جراحی قلب باز،  ۹۴۲ مورد آنژیوگرافی، ۳۸۲ مورد آنژیوپلاستی قلب و ۲۵۴ مورد استنت گذاری قلب انجام شده است. 

اشافی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان پیامبر اعظم(ص)  کرمان دارای ۳۰۰ تخت مصوب و ۱۸ بخش است گفت‌: در سال ٩٨ تعداد ٢٧هزار و ۵۳ بیمار در بخش های بیمارستان بستری شده اند و ۱۴۸هزار و ۹۶ بیمار نیز به صورت سرپایی به بیمارستان مراجعه کرده اند و همچنین ۱۲هزار ۸۹۴ مورد عمل جراحی در بیمارستان انجام شده است.

وی بیان داشت: درمانگاه بیمارستان پیامبر اعظم(ص) نیز با حضور متخصصین از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ ارائه دهنده خدمات تخصصی است و  تعداد مراجعین جهت ویزیت به درمانگاه در سال گذشته، ۱۷۹هزار و ۱۸۰ مورد بوده است.

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان ادامه داد: علاوه بر ویزیت پزشکان متخصص چهار هزار و ۸۰۰ خدمت شنوایی سنجی و ۱۵هزار و ۵۲۷ مورد بینایی سنجی کودکان و بزرگسالان، یکهزار و ۳۰۰ مورد اسپیرومتری و ۴۸هزار و ۷۷۳ مورد نیز خدمت نوار عصب و عضله و نوار مغز انجام شده است. 

اشافی ادامه داد: داروخانه درمانگاه نیز در طول فعالیت درمانگاه، خدمات دارویی بر طبق فارماکوپه دارویی سازمان تامین اجتماعی ارائه می کند و در سال ٩٨ داروخانه تعداد ۴۴۹ هزار و ۴۲۹مراجعه کننده داشته است.

وی تصریح کرد: واحد رادیولوژی بیمارستان نیز شامل سی تی اسکن، ام آرآی، سونوگرافی، تصویر برداری، ماموگرافی است و در سال گذشته تعداد چهار هزار و ۸۴۰ مورد ام آر آی انجام شده است و تعداد ۱۰۴هزار و ۷۵۴ ارباب رجوع به قسمت های مختلف رادیولوژی مراجعه و خدمت دریافت کرده اند. 

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان بیان داشت: آزمایشگاه بیمارستان نیز به صورت شبانه روزی فعالیت می کند و در سال گذشته به ۱۹۵هزار و ۸۸۰ مراجعه کننده خدمت ارائه کرده است.

اشافی بیان داشت: همچنین بیمارستان دارای واحدهای آندوسکوپی، کولونوسکوپی، فیزیوتراپی، همودیالیز، اکوکاردیوگرافی و تست ورزش است و عملکرد این واحدها در سال ۹۸ به صورت ۲هزار و ۴۰ مورد آندوسکوپی، ۱۶۵ کولونوسکوپی، ۱۱هزار و ۸۷۴ مورد فیزیوتراپی،۱۸۷ جلسه همودیالیز، ۹هزار و ۱۴۰ مورد اکو و تست ورزش بوده است.وی گفت: اورژانس بیمارستان نیز در سال ۹۸ با ٩٩هزار و ۸۵۳ مورد بیمار بستری و ۴۸هزار و ۲۲۴ مراجعه سرپایی پنجمین اورژانس شلوغ بیمارستان در بین بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی بوده است. 

نظر شما