شناسهٔ خبر: 44144206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عدم همکاری شورا و شهرداری با میراث فرهنگی موزه نهاوند را به تعطیلی کشاند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: عدم همکاری شورا و شهرداری با میراث فرهنگی موزه نهاوند را به تعطیلی کشاند.

صاحب‌خبر -

محسن جانجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: ساختمان موزه نهاوند در تملک شهرداری بوده و به صورت طرحی مشترک طی تفاهمنامه‌ای در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت تا به موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند تبدیل شود اما متاسفانه از دو سال پیش شهرداری و شورا اصرار بر بازپس‌گیری آن داشتند که در نهایت منجر به شکایت از این اداره شد.

وی افزود: در تاریخ ۲۰ آبان ماه دادگاه رسیدگی به شکایت شهرداری از میراث فرهنگی برگزار شد و در نهایت حکم به تخلیه مکان مورد نظر و در نتیجه تعطیلی موزه داده شد و ما هم مجبور به اجرای حکم شدیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با گلایه از شورا و شهرداری در رابطه این موضوع گفت: ما برای تبدیل این مکان به موزه و معرفی آن تلاش‌های زیادی داشتیم و اعتبارات زیادی در آنجا هزینه کردیم بنابراین انتظارمان این بود که این همکاری برای ادامه کار موزه که معرف تاریخ و فرهنگ‌کهن نهاوند بود تداوم پیدا می‌کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان ایجاد موزه جدید در شهرستان وجود دارد افزود: البته ما تلاش داریم مکانی جدید که مناسب موزه باشد شناسایی و راه‌اندازی کنیم اما شناسایی مکان جدید کاری زمان‌بر است زیرا نیاز به تائید وزارتخانه و داشتن استانداردهای لازم است که همین مساله کار را مقداری دشوار می‌کرد.

جانجان در پایان گفت: در صورتی که بتوانیم مکانی مناسب که مورد تائید وزارت متبوع باشد را شناسایی کنیم تمامی اشیاء موزه را مجددا به نهاوند بازمی‌گردانیم.

انتهای پیام/ 3140/

نظر شما