شناسهٔ خبر: 44142611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با اجرای محدودیت‌های کرونایی؛

تردد شبانه در سیستان ‌وبلوچستان ۷۰درصد کاهش یافته است

زاهدان- ایرنا- رییس پلیس راهور (راهنمایی و رانندگی) سیستان‌وبلوچستان گفت: به طور متوسط ۷۰ درصد تردد شبانه و حدود ۵۰ درصد ترددهای روزانه وسایط نقلیه با اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی در سه شهرستان قرمز زاهدان، زابل و خاش کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی نام‌درست روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از اول آذرماه زمان شروع طرح محدودیت ترددها در ۲ روز نخست، کنترل ترددها تنها با تذکر شفاهی به رانندگان انجام می شد اما از روز سوم اعمال جدی قانون آغاز شده است.

وی افزود: ماموران پلیس راهور سیستان‌وبلوچستان از ساعت ۲۱ تا چهار صبح که زمان ممنوعیت ترددهاست در سطح معابر مستقر شده و خودروهای در حال تردد بدون مجوز را کنترل و اعمال قانون می‌کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: وسایل نقلیه‌ایی که پلاک‌های خود را مخدوش می‌کنند تا در اجرای محدودیت ترددها دوربین‌ها آن را ثبت نکنند مورد شناسایی قرار گرفته و حکم توقیف اخذ و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
وی تصریح کرد: پلیس راهور سیستان‌وبلوچستان همگام با حافظان سلامت به منظور کاهش انتقال ویروس کرونا با تمام توان در خدمت گروه حفظ سلامت جامعه است.

سرهنگ نام‌درست بیان کرد: خودروهایی که از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در سطح معابر شهر تردد ‌کنند توسط دوربین‌ها رصد و ثبت می‌شوند، از شهروندان عزیز انتظار است بطور جدی مقررات را رعایت کنند تا بعد از اجرای طرح شاهد جریمه‌های کلان نباشند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان دقت کنند اگر ضرورت شغلی برای آنان ایجاب نمی‌کند از تردد داخل شهر خودداری کنند تا با جلوگیری از این ترددها انتقال ویروس کرونا را به حداقل برسانیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: بعضی از مشاغل غیرضرور در حوزه خدمات خودرویی مانند تزیینات خودرو بویژه در زاهدان میدان ۱۵ خرداد، خیابان امام خمینی(ره) و سایر مغازه‌های مشابه در سطح شهر باید مورد نظارت جدی قرارگیرند و ستاد کرونا به آن‌ها اجازه فعالیت ندهد تا آمار ترددها در داخل شهر به حداقل ممکن برسد.

سرهنگ نام‌درست با قدردانی از شهروندان عزیزی که قوانین و مقررات را به خوبی رعایت می کنند، به تمامی هم استانی های عزیز توصیه کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی و مقررات رفت و آمد به کنترل ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کنند.

نظر شما