شناسهٔ خبر: 44142409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجوز فعالیت برای کسب و کار‌های گردشگری مجازی در اردبیل صادر می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: به منظور حمایت از جوانان و نخبگان فعال مجوز فعالیت به کسب و کار‌های گردشگری مجازی در اردبیل صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، گفت: در سال جهش تولید و به منظور حمایت از جوانان و نخبگان خلاق به تمامی فعالان حوزه آی‌تی، رسانه و شبکه‌های اجتماعی که در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت کنند، پروانه فعالیت و کسب و کار گردشگری مجازی اعطا می‌کنیم.

او افزود: با توجه به اینکه امروزه شاهد هستیم که شغل‌های کلاسیک گردشگری مانند دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس‌ها کم کم مطلوبیت خود را از دست داده و اغلب خدمات گردشگری همچون خدمات قبل از سفر مانند رزرو بلیط و هتل، خدمات حین سفر و بعد از آن در بستر وب و فضای مجازی صورت می‌گیرد، باید به این سمت و سو حرکت کنیم.

فلاحی گفت: بحران بین‌المللی کرونا نشان داد که رویکرد گردشگری در دنیا باید به سمت سفرهای هوشمند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی پیش برود و این موضوع در بستر فضای مجازی تسهیل می‌شود.

او افزود: در کنار این فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، فروش کالاها و خدمات بر بستر فروشگاه‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های موبایل نیز توسعه یافته و ورود به این عرصه اجتناب‌ناپذیر است.

فلاحی گفت: پارسال با توجه به اینکه شعار جهانی گردشگری نیز توسعه گردشگری الکترونیک بود این امر نشان می‌دهد که گردشگری در دنیا به سمت بسترهای الکترونیک و دیجیتال سوق پیدا کرده است و ما نیز برای اینکه بتوانیم گردشگری ایران را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی توسعه دهیم ناچار هستیم به این سمت حرکت کنیم.

 مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با توجه به داشته‌های بی‌نظیر استان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و لزوم معرفی شایسته آن به گردشگران تهیه و تولید محتوای الکترونیک از جاذبه‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان از جمله اقداماتی است که انتظار داریم فعالان رسانه و مدیا در شهرستان‌ها به آن توجه کرده و ضمن ایجاد اشتغال برای خود نقش خود را در توسعه گردشگری استان نیز ایفا کنند.

فلاحی از فعالان حوزه‌های مرتبط که علاقمند به ایجاد اشتغال و فعالیت در این زمینه هستند دعوت کرد به ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهر خود مراجعه کنندتا زمینه برای فعالیت آنها با همکاری‌های لازم فراهم شود.

انتهای پیام/ع

 

نظر شما