شناسهٔ خبر: 44142289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار البرز:

نیمی از فوتی‌های کرونا در البرز مربوط به مهر و آبان است

المیرا دادمهر (اگیر)

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در البرز گفت: از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا تا کنون بیش از ۲۲۰۰ نفر در البرز جان خود را از دست داده‌اند که بیش از هزار مورد آنها از مهرماه تا کنون بوده است.

صاحب‌خبر -

نورمحمد فردی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه از ابتدای شروع طرح جامع مقابله با کرونا همکاری مردم و اصناف خوب بوده، اظهار کرد: خوشبختانه اغلب واحدهای صنفی گروه دو، سه و چهار تا کنون محدودیت‌های اعمال شده را رعایت کرده‌اند و البته برخی  واحدها هم در این خصوص کوتاهی داشته‌اند که یا اخطار گرفته و یا پلمب شده اند.

وی توضیح داد: از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا تا کنون بیش از ۲۲۰۰ نفر در البرز جان خود را از دست داده‌اند که بیش از هزار مورد آنها از مهرماه تا کنون بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز اضافه کرد: خوشبختانه طی یک هفته گذشته تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان به تعداد ثابتی رسیده و اگر مردم به همین شکل رعایت کنند طی هفته‌های آینده شاهد سیر نزولی ابتلا به این ویروس در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دولت برای جبران بخشی از آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا برنامه‌هایی دارد، اظهار کرد: واریز مرحله دوم وام یک میلیون تومانی به حساب سرپرستان خانوار یکی از این برنامه‌ها است.

این مسئول اضافه کرد: برای ثبت‌نام این وام باید سرپرست خانوار کد ملی خود را از طریق سیم‌کارتی که به نام خودش است، به سرشماره ۶۳۶۹ بفرستد.

وی ادامه داد: همه سرپرستان خانواری که یارانه معیشتی می‌گیرند می‌توانند متقاضی این وام باشند و کد ملی خود را ارسال کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در البرز با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام از دیروز آغاز شده است و تا سه‌شنبه ۱۱ آذر ماه به‌مدت یک هفته ادامه دارد، تصریح کرد :پس از پایان مهلت ارسال پیامک توسط سرپرست خانوارها ، اطلاعات خانوارها از تاریخ ۱۲ آذر تا ۱۹ آذر ماه مورد پایش قرار گرفته و  در هفته سوم تا تاریخ ۲۷ آذر به پیامک‌های دریافتی مشمول با سرشماره v.refah    پاسخ داده می‌شود .

وی گفت: افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادها عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

فردی با اشاره به پرداخت کمک بلاعوض صد هزار تومانی به اعضای خانوارها نیز توضیح داد: خانوارهای مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی که منبع درآمد ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی بوده‌اند نیز کمک بلاعوض ماهانه مبلغ  یک میلیون ریال به ازاء هر یک از اعضای خانوار از آذرماه به مدت چهار ماه، دریافت می‌کنند.

 انتهای پیام

نظر شما