شناسهٔ خبر: 44141764 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صعود ویلسون به مرحله دوم مسابقات قهرمانی اسنوکر انگلستان با ثبت بیشترین امتیاز

امیررضا امیری‌نژاد

کایرن ویلسون اسنوکر باز انگلستانی موفق شد با ثبت بیشترین امتیاز به مرحله دوم مسابقات قهرمانی اسنوکر انگلستان راه پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شب گذشته چهل و چهارمین مرحله از مسابقات قهرمانی اسنوکر انگلستان برگزار شد و در مهمترین رقابت کایرن ویلسون نفر چهار رنکینگ جهانی به مصاف اشلی هوگیل نفر ۱۲۵ رنگنیگ جهانی اسنوکر رفت و در آخر توانست با نتیجه شش بر چهار پیروز این رقابت ها شود. 

کایرن ویلسون انگلیسی برای سومین بار در دوران حرفه ای خود توانست بیشترین امتیاز مسابقات (۱۴۷ بریک) را در دور مقدماتی این رقابت ها به نام خود ثبت کند. او موفق شد در فریم شش این رقابت ها به بریک ۱۴۷ (بیشترین امتیاز ممکن در اسنوکر) دست پیدا کند. 

او که ۱۷ سال است در مسابقات قهرمانی انگلستان حضور دارد، در خصوص این رقابت گفت: من خوشحالم که در این مسابقات حضور دارم.  احساس می کنم با بهترین فرم خود به این مسابقات آمده و اولین بازی خود را انجام دادم.
 کایرن ویلسون در خصوص ثبت بریک ۱۴۷ در این مسابقات گفت: خیلی خرسندم که موفق شدم سومین بریک حرفه ای خود را در این مسابقات کسب کنم و از این بابت بسیار خوشحالم.

ویلسون اولین بریک خود را در سال ۲۰۱۷ به ثبت رساند. او اکنون با ثبت سومین بریک به رکورد بازیکنانی همچون سلبی، جیمی کوپ و هاوکینز رسیده است.

رکورد بیشترین بریک ۱۴۷ همچنان در دستان رونی اُ سالیوان با ثبت ۱۵ بریک  است.

بریک ۱۴۷ در اسنوکر به کسب بیشترین امتیاز ممکن در طول یک فریم گفته می‌شود که با پاکت کردن  پی‌درپی تمام پانزده توپ قرمز با پانزده توپ سیاه (مجموعاً ۱۲۰ امتیاز)، و سپس پاکت کردن تمام توپ‌های رنگی (۲۷ امتیاز) رخ می‌دهد.

چهل و چهارمین مرحله از مسابقات قهرمانی اسنوکر انگلستان از  ۲۳ نوامبر (۳آذر) آغاز شده و تا ۶ دسامبر (۱۶ آذر) در ورزشگاه مارشال آرنا در میلتون کینز پیگیری می شود. مسابقات قهرمانی انگلستان  برای اولین بار در سال ۱۹۷۷ برگزار شده و دومین تورنمنت بزرگ رتبه بندی، بعد از مسابقات جهانی به شمار می آید.

رونی اُ سالیوان در سال گذشته در این مسابقات در یک شانزدهم نهایی مقابل دینگ جونهوی چینی با نتیجه شش بر چهار شکست خورد و از این رقابت ها کنار رفت. انتظار می رود او مدعی اصلی برای قهرمانی این رقابت ها باشد چرا که او هفت قهرمانی در این مسابقات داشته و امسال منتظر جشن هشتمین قهرمانی خود است. 

این رقابت ها به دلیل شیوع کرونا پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاچیان برگزار خواهد شد.  قهرمان این رقابت ها ۲۰۰ هزار پوند را به خانه می برد. همچنین نفرات دوم و سوم این رقابت ها به ترتیب ۸۰ و ۴۰ هزار پوند را برنده خواهند شد.

دینگ جونهوی سال گذشته در این رقابت ها قهرمان شد و اکنون به عنوان مدافع عنوان قهرمانی شناخته می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما