شناسهٔ خبر: 44139105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توزیع روزانه ۵۰۰ تن بذر گندم در گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - توزیع روزانه ۵۰۰ تن بذر گندم، برگزاری مزایده سه بنای تاریخی گلستان برای واگذاری به بخش خصوصی، افزایش ۶ تا هفت درجه‌ای دما و کاهش ۷۹ درصدی وقوع شرارت در گنبدکاووس از جمله اخبار کوتاه امروز چهارشنبه گلستان است.

صاحب‌خبر -

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اعلام توزیع روزانه ۵۰۰ تن بذر فرآوری شده گندم میان کشاورزان استان، از گندم‌کاران خواست مراقب سودجویان و فرصت طلبانی که با شایعه پراکنی قیمت بذر را افزایش می‌دهند باشند.

محمدرضا عباسی افزود: قیمت بذر دولتی هر کیلوگرم ۳۷ هزار ریال است و به مرور در گلستان توزیع می‌شود مضاف براینکه کشاورزان تا پایان آذر برای کشت گندم فرصت دارند.

گلستان با سطح زیرکشت ۳۵۰ هزار هکتار و تولید سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن، جزو سه استان تولیدکننده عمده گندم کشور است.

**

مریم نیکزادفر کارشناس هواشناسی گلستان با بیان اینکه امروز و فردا پنجشنبه، جوی پایدار با افزایش ۶ تا هفت درجه‌ای دما در استان حاکم است، گفت: از بعدازظهر پنجشنبه نیز سامانه سرد و بارشی دیگری استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

**

صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستبافت، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۵۴ بنای تاریخی از جمله سه بنای تاریخی استان گلستان شامل خانه فاطمی، خانه میرشهیدی گرگان و حمام عروج رامیان را برای احیا، مرمت و واگذاری حق بهره‌برداری مدت معین به مزایده گذاشت.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: وقوع شرارت از ابتدای امسال تاپایان آبان ماه در مقابسه با مدت مشابه سال قبل در این شهرستان مرزی ۷۹ درصد کاهش یافت و در این بازه زمانی ۷۷ قبضه سلاح غیرمجاز از اراذل و اوباش کشف شد.

سرهنگ محمود علی‌فر با اشاره به دستگیری ۹۲۴ سارق دراین مدت، اظهار داشت: کشف بیش از ۶۵۰ بسته سیگار خارجی قاچاق و دستگیری سارق حرفه‌ای کابل برق با سابقه ۲۴ فقره سرقت از جمله اقدامات اخیر ماموران انتظامی گنبدکاووس است.

**

سرهنگ فرزاد تاجره جانشین فرمانده انتظامی گلستان از برگشت بیش از ۲ هزار خودرو در طرح اعمال محدودیت‌ و ممنوعیت‌های تردد با توجه به وضعیت کرونایی از جاده‌های استان در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

**

سرهنگ مهدی مهدوی نیا فرمانده انتظامی بندرگز نیز گفت: مردی حدود ۴۳ ساله با دور شدن از ساحل و رفتن به عمق دریا قصد خودکشی داشت که ماموران با اطلاع از موضوع و حضور به موقع مانع از این اقدام شدند.

**

جیحون صفرزاده بازیکن اهل کلاله از شاگردان فرهاد گلی مربی بازیکن‌ساز این شهرستان به تیم فوتبال دسته اولی گل ریحان البرز پیوست.

نظر شما