شناسهٔ خبر: 44138308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

برگزاری دوره های آموزشی به صورت انلاین در دوران کرونا اقدام قابل تقدیر هیات نجات غریق و غواصی استان یزد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: برگزاری دوره های آموزشی به صورت انلاین و مجازی در دوران کرونا اقدام قابل تقدیر هیات نجات غریق و غواصی استان یزد بود که از تهدید تعطیلی استخرها و بیکاری ناجیان را به فرصت تبدیل کرد.

صاحب‌خبر -

مسعود شریعتی در مجمع عمومی هیات نجات غریق و غواصی استان یزد که به صورت آنلاین با حضور سرپرست فدراسیون و دیگر اعضاء مجمع برگزار شد، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون استخرهای استان تعطیل بوده و بیکاری چند ماهه را برای ناجیان غریق در پی داشته است و ناجیان، مربیان، مدیران و مالکان متضرر شدند و بیکاری به چالش بزرگ زندگی آن‌ها تبدیل شود.

وی افزود: البته ناجیانی که دارای بیمه بودند ، از بیمه بیکاری استفاده می کنند اما بخشی از ناجیان هیچ گونه بیمه ای ندارند و در این مدت مشکلات زیادی داشتند که پیشنهاد ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی به این قشر به ستاد کرونا و وزارت ورزش و جوانان ارائه کردیم که در صورت موافقت مبالغی به صورت تسهیلات به ناجیان پرداخت می شود تا بخشی از مشکلات آنها کاسته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در ادامه در به عملکرد هیات نجات غریق و غواصی استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی استخرها و همچنین اعمال محدودیت ها ، هیات نجات غریق و غواصی استان یزد با برنامه ریزی خوب و قابل تقدیر برگزاری دوره های آموزشی مختلف و همچنین مسابقات نجات غریق را به صورت آنلاین و فضای مجازی به صورت مستمر برگزار کرده است.

شریعتی بیان داشت : آموزش و تربیت ناجی است یکی از وظایف مهم هیات نجات غریق و غواصی استان یزد هست که باید خوشبختانه در این موضوع نیز هیات پیشگام بوده و توجه داشته است که امیدوارم با تداوم این دوره ها ناجیانی با دانش و متعهد تربیت و مشغول بکار شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مهم همگانی کردن رشته نجات غریق و غواصی و توجه به بعد قهرمانی در این رشته است که نیاز است تا جهت همگانی کردن این رشته برنامه ریزی شود و با تهیه کلیپ و پوسترهای آموزشی و استفاده از فضای مجازی این رشته به مردم معرفی و جوانان بیشتری را جذب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در پایان ابراز امیدواری کرد: با رهایی از ویروس منحوس کرونا شاهد بازگشایی مجدد استخرها و برگشتن شادی و پویایی به اماکن آبی و فعال شدن مجدد ناجیان در سطح استان باشیم و انشاالله با همدلی و تعامل همه اعضاء هیات نجات غریق و غواصی استان یزد اتفاقات خوبی در این رشته رقم خواهد خورد.

نظر شما