شناسهٔ خبر: 44137795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان خبر داد:

30 میلیارد ریال کمک فرهنگیان بسیجی استان کرمان به دانش آموزان بی بضاعت

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان از کمک 30 میلیارد ریالی فرهنگیان بسیجی برای رفع نیاز دانش آموزان بی بضاعت استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان به نقل از خبرگزاری پانا،  محمد علیرضایی گفت: هم افزایی با سازمان ها و گروه های مختلف به ویژه سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا از برنامه هایی است که در آینده نزدیک محقق می شود.

وی ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان غیور به ویژه فرهنگیان بسیجی گفت: فلسفه تشکیل بسیج بر همان دیدگاه و بر اساس تفکر حضرت امام (ره) که بسیج را به عنوان یک شجره طیبه می دانند و به عنوان یک درخت پر باری که می تواند در انقلاب و در نظام جمهوری اسلامی تأثیر گذار باشد و بتواند به شکلی کار را پیش ببرد، استوار است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان گفت: همان دیدگاهی که حضرت امام (ره) نسبت به بسیج داشتند مقام معظم رهبری هم به همین شکل به عنوان تشکیلاتی که نمونه ای در دنیا ندارد و تنها در ایران اسلامی این اتفاق خوب افتاده است، به بسیج می نگرند.

علیرضایی افزود: هم افزایی با گروه های مختلف می تواند باعث رشد باورهای اقشار زیادی شود و در کنار اقشاری که در بدنه بسیج تشکیل شد، بسیج فرهنگیان است که شامل معلمان، کارمندان و مدیران آموزش وپرورش است که یک قشر بسیار تأثیر گذار و مهم در پیشبرد اهداف و برنامه های نظام اسلامی است.

وی گفت: اعتقاد ما بر این است که کار معلم کار تربیت نسل است و این تربیت نسل به شکلی مؤثر است که شاکله اصلی یک نظام را می تواند بسازد و این نظام و تمدنی که شکل می گیرد اگر معلمان خوبی داشته باشد قطعا انسان های خوبی تحویل جامعه می دهد، اگر جامعه ای مهندسان، پزشکان، معلمان و... خوبی دارد مرهون زحمات معلمان است و ریشه و پایه شخصیت فرد در مدرسه شکل می گیرد برای همین این قشر به عنوان یک قشر مهم و تأثیر گذار است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان گفت: بسیج فرهنگیان در استان کرمان به تبعیت از سازمان بسیج مستضعفین کارنامه درخشانی دارد چه در صحنه هایی که برای نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده چه در صحنه های دفاع از میهن و دفاع از مرز و بوم این کشور معلمان ما کارنامه خیلی خوبی را دارند، چه در حضور در جبهه های حق علیه باطل و چه در جبهه تدریس و در تمام زمینه ها کارنامه درخشانی دارند.

علیرضایی گفت: کار معلمی هیچ وقت تعطیلی ندارد، حضرت امام اشاره می کنند معلمی شغل انبیا است، کار هدایت و راهنمایی بشر هیچ وقت تعطیل نمی شود و قطعا کار معلمی هم تعطیلی ندارد، چه کلاس درس باشد و چه نباشد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان ورود ویروس منحوس کرونا تاکنون کارهای ویژه ای در سیستم آموزش و پرورش انجام شده، در دو مرحله کمک مؤمنانه اتفاق افتاد که هدف آن این بود که به اقشار ضعیف کمک کنیم، تشکیل ستاد کمک مؤمنانه در سطح وزارت خانه آموزش وپرورش، شناسایی نیازهای اساسی جامعه هدف آموزش و پرورش و رفع نیازها با این دیدگاه که به عنوان گروه های جهادی فرهنگیان ورود پیدا کنند و تاثیر گذار باشند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان افزود: در دو مرحله اول بالغ بر 3 میلیارد تومان کمک معلمان و فرهنگیان استان جهت رفع نیازمندی های دانش آموزان بی بضاعت، تهیه ابزار ارتباطی (تبلت ، گوشی) رخ داد و خیلی خوب این اتفاق مدیریت شد، در ادامه روند نهضت کمک مؤمنانه هدفی را سازمان بسیج فرهنگیان دنبال کرد و آن راه اندازی پویش لبخند رضایت بود.

علیرضایی تاکید کرد: این پویش لبخند رضایت به دو دلیل شکل گرفت، ما جهاد جهادگران عرصه سلامت را در بحث پزشکی و پرستاری در ایام کرونا دیدیم، اما در کنار این موضوع غفلتی اتفاق افتاد و آن مسئله معلمان ما بود که با شرایط دشواری که با آن گرفتار بودند با این که چهره به چهره دانش آموزان را نمی دیدند و امکانات ارتباطی در اختیار بسیاری از دانش آموزان نیست و زیرساخت ها فراهم نیست، مشکلاتی بود که وجود داشت، به ویژه این که درگیر بحث آموزش یک کشور بودیم، اما آموزش روند خود را ادامه داد،  تشکیل کلاس ها چه در بستر شبکه شاد و یا نرم افزارهای دیگر اتفاق افتاد و درس تعطیل نشد، در این کار جهادی معلمان کوتاهی صورت گرفت و در نشر این کار جهادی معلمان خوب عمل نکردیم و این جهاد را پوشش ندادیم، به همین دلیل اولین کاری که در پویش لبخند رضایت پیگیری می کنیم، بحث تقدیر، تجلیل و تشکر از فعالیت جهادی و بسیجی و روحیه ایثار گری است که از سوی معلمان صورت می گیرد.

وی گفت: معلم از وقت و هزینه شخصی و سلامتی خود انفاق و ایثار می کند، تدریس در فضای مجازی کاری بسیار دشوار است و ما قدردان زحمات معلمان عزیز هستیم و قطعا این قدردانی را از آن ها داریم.

علیرضایی تصریح کرد: فضای مدرسه جدای از تحصیل فضایی است جهت تخلیه انرژی دانش آموزان، روابط دوستانه ای که در مدرسه است باعث آرامش دانش آموز می شود،  وقتی محیط مدرسه نباشد، خلاء پرورشی ایجاد می شود، برای این که ما انتظار مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم دو کار باید انجام شود، یکی حرکت همگانی برای تکریم از معلمان به عنوان مدافعان عرصه تعلیم و تربیت در وضعیت کرونا و دوم نهضت همگانی معلم یاری است.

وی افزود: معلم یاری بحث ار تقای پرورش را در دوران کرونا مد نظر دارد با محوریت معلم، در نتیجه برای این که این اتفاق بیفتد باید ستادی تشکیل شود، البته در آموزش و پرورش این اتفاق افتاد و این موج همگانی که برای تکریم از معلمان بود رونق گرفته و با حضور این ستاد در مدارس و ارتباط با دانش آموزان و فرهنگیان جهت رفع مشکلات آنها اقداماتی صورت گرفت، معلمی که در روستایی دورافتاده با هزینه شخصی بحث آموزش را پیگیری می کند نیاز است مورد تقدیر قرار گیرد.

علیرضایی از همه اقشار مختلف جامعه خواست جهت اجرای برنامه های پرورشی به عرصه آمده و برنامه ها و راهکارهای خود را ارائه دهند.

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه های بسیج فرهنگیان بحث هم افزایی است، هم افزایی با سازمان هایی که در بدنه آموزش وپرورش هستند سازمان دانش آموزی هم به عنوان یک سازمان پویا و فعال در آموزش وپرورش ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه های مختلف دارد و اعلام می کنیم از ظرفیت عظیم سازمان دانش آموزی و پیشتازان صمیمانه استقبال می کنیم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان از سردار سلیمانی به عنوان یک شخصیت جهانی نام برد و گفت: مکتب حاج قاسم که برگرفته از مکتب شیعه و ائمه وامام راحل و رهبر است و اگر ما می خواهیم نسلی پویا و توانمند داشته باشیم باید مکتب سردار دل ها را در اجتماع نشر دهیم.

نظر شما