شناسهٔ خبر: 44137759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۳ درصد از کودکان استان مرکزی اضافه وزن دارند

اراک - ایرنا - رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱۳ درصد از کودکان استان مرکزی اضافه وزن دارند که شیوع ویروس کرونا این مشکل را تشدید کرده است.

صاحب‌خبر -

«نسرین یادگاری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شیوع ویروس کرونا باعث شد تا مراجعه مردم به مراکز بهداشت و درمان استان کاهش یابد و آمار درستی از جمعیت چاقی استان استخراج نشود اما به طور قطع با توجه به ماندن مردم در خانه و کم تحرکی، تعداد افراد چاق رو به ازدیاد است.

وی با بیان اینکه  شیوع ویروس کرونا باعث شده تا اضافه وزن در همه گروهای سنی افزایش یابد، اظهار داشت:  قبل ازشیوع این ویروس ۵۲ درصد زنان در سن ۲۵ تا ۳۵ سال، ۳۳ درصد مردان ۲۵ تا ۳۴ و حتی  ۱۲ درصد کودکان زیر پنج سال استان به چاقی مبتلا بودند.

یادگاری افزود: همچنین ۴۶ درصد مردان در سن ۴۵ تا ۵۴ سال و ۷۸ درصد زنان درهمین سن دچار اضافه وزن بودند که این درصد رشد یافته است.

وی اظهار داشت: توصیه در خانه ماندن فعالیت روزانه را کاهش داده و خانواده‌ها برای در امان بودن از کرونا سعی کرده‌اند سیستم ایمنی بدن خود را با تغذیه بالا ببرند که استفاده از انواع خوراکی‌ها منجر به اضافه وزن شده و چاقی نیز عوارض دیگری را برای این افراد به دنبال خواهد داشت.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ضروری است اکنون که برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ افراد در خانه هستند اصول تغذیه سالم بیشتر از گذشته رعایت شود و مادران با مدیریت تهیه مواد غذایی، از افزایش وزن اعضای خانواده جلوگیری کند.

یادگاری افزود: تهیه غذاهای کم کالری و استفاده از حبوبات و سبزیجات در برنامه غذایی روزانه در شرایطی که تحرک اعضای خانواده کم شده می‌تواند از روند افزایش وزن جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: استفاده از شیر و لبنیات کم چرب، مصرف آب فراوان، جایگزن کردن سایر پروتئین ها به جای گوشت قرمز و خوردن روزانه یک عدد تخم‌مرغ موجب ایجاد تعادل در تغذیه و کم وزنی خواهد شد.

بر اساس آمار موجود بیش از یک میلیون و ۴۳۰  هزار نفر در ۱۲ شهرستان استان مرکزی سکونت دارند که  ۷۲۵ هزار نفر آنان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

به گفته سیما سادات‌لاری سخنگوی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا چهارم آذر ۹۹  به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر و  شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

نظر شما