شناسهٔ خبر: 44137750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اصلاح هر یک کیلومتر شبکه سیمی برق ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: برای اصلاح و بهسازی هر یک کیلومتر شبکه سیمی برق و تبدیل آن به کابل خودنگهدار، بطور میانگین ۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

صاحب‌خبر -

هیوا لهونیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آبان حدود ۷۵۰ کیلومتر شبکه سیمی برق در کردستان اصلاح و تبدیل به کابل خودنگهدار شد که برای این کار ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.  

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ۲ هزار و ۳۱۳ کیلومتر از شبکه سیمی استان به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود، اضافه کرد: برای اصلاح و بهسازی این میزان شبکه حدود ۵۰ میلیارد تومان باید هزینه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه در ماه‌های مهر و آبان بیش از ۳۲۲ کیلومتر شبکه سیمی برق اصلاح و بازسازی شد، افزود: این در حالیست که طی ۲ سال گذشته در مجموع ۲۴۵ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار تبدیل شده بود که نشان از عزم این شرکت برای اصلاح شبکه در سال جاری دارد.

لهونیان طول شبکه فشار ضعیف برق استان را پنج هزار و ۷۳۳ کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: براساس برنامه‌ریری صورت گرفته تلاش ما این است تمام شبکه فشار ضعیف سیمی استان تا پایان سال ۱۴۰۲ اصلاح شود.

وی تاکید کرد: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.

در حال حاضر ۶۷۲ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهرها ۱۰۰ درصد بوده و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

نظر شما