شناسهٔ خبر: 44137574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/پیگیری سوژه/

کارخانه سیمان خرم‌آباد همچنان بلاتکلیف

مهران مریدی

مجوز پروژه‌ کارخانه سیمان خرم‌آباد سال ۸۱ صادر و چهار سال بعد، عملیات اجرایی در نزدیک یکی از روستاهای این شهرستان آغاز شد و با اینکه چندین دولت در جریان مشکلات قرار داشته‌اند اما پروژه هرگز به نزدیکی‌های کارخانه هم نرسیده است.

صاحب‌خبر -

این به اصطلاح کارخانه ۴۶ هزار سهام‌دار دارد که قربانی اختلاف بین بانک عامل و سهام‌دار عمده شده و پروژه همچنان بلاتکلیف مانده و اخیراً خبر انحلال آن با رای دادگاه تهران رسانه‌ای شد و این در حالی بود که تا چند ماه پیش و پس از گزارش ایسنا(قفل‌های سیمانی بر پروژه سیمان خرم‌آباد!) مسئولان لرستان از این موضوع بی‌اطلاع بودند و تاکید کردند چنین حکمی برای آنان ارسال نشده و با پیگیری ایسنا این حکم به دست مسئولان رسید.

با اینکه برخی تجهیزات خریداری شده و در محل سایت قرار دارد و سهام‌داران خواستار مشخص شدن هر چه زودتر وضعیت سرمایه‌گذاری خود در این پروژه هستند اما زیاد به این خواسته توجهی نمی‌شود و پروژه همچنان همانی است که نباید باشد.

بلاتکلیفی این پروژه و خبر ورشکستگی و انحلال آن بار دیگر سهام‌دارانی که بعضاً بی‌خیال شده بودند را مصمم کرده که به حق خود برسند و در این راستا گروه‌ها و کمپین‌هایی تشکیل داده و تاکید می‌کنند که چرا باید به این راحتی حق ما پایمال شود.

جعفر طولابی، فرماندار خرم‌آباد درباره آخرین وضعیت این موضوع به ایسنا گفت: پرونده این پروژه در تهران بوده و از حوزه استان خارج شده است.

وی ادامه داد: در مراجع قضایی تهران این پروژه تعیین‌تکلیف خواهد شد و به دنبال این هستیم که به سرمایه‌گذار جدیدی واگذار شود.

طولابی با بیان اینکه از طریق فرمانداری پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم، افزود: استاندار نیز پیگیری‌هایی داشته و در تهران چندین جلسه برگزار کرده است.

فرماندار خرم‌آباد یادآور شد: بر اساس رای دادگاه سرمایه‌گذار اصلی صلاحیت لازم را برای ادامه کار ندارد.

انتهای پیام

نظر شما