شناسهٔ خبر: 44137547 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجماع علیه اسلام‌هراسی؛ دستور کار پاکستان در اجلاس نیجر

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان با دستور کار رایزنی با همتایان مسلمان خود درباره مقابله با اسلام‌هراسی و طرح چند قطعنامه علیه این پدیده در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی، امروز (چهارشنبه) عازم کشور آفریقایی نیجر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» برای شرکت در نشست سه روزه شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به میزبانی دولت نیجر به "نیامی" پایتخت این کشور سفر می‌کند.

وی ساعاتی پیش از عزیمت به نیجر در پیام ویدیویی خود اعلام کرد: نشست آتی چهل و هفتمین اجلاس وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی فرصت مهمی را برای رایزنی‌های نزدیک با سایر اعضای سازمان همکاری اسلامی درباره چالش‌های پیش روی ملت‌های مسلمان از جمله پدیده شوم اسلام‌هراسی فراهم می‌کند.

قریشی افزود: هیات پاکستانی به نمایندگی از این کشور و مطابق دستورالعمل‌ نخست وزیر پاکستان، چند قطعنامه علیه موج اخیر اسلام‌هراسی در نشست نیجر ارائه خواهد داد که هدف اصلی آن تقویت جبهه‌ مشترک و اجماع علیه اسلام ستیزی است.

وزیر امور خارجه پاکستان که بیستم آبانماه امسال در اسلام‌آباد با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره اسلام‌هراسی و نشست آتی نیجر رایزنی کرده بود، اعلام کرد در حاشیه این اجلاس سه روزه با برخی همتایان مسلمان خود درباره تازه‌ترین تحولات منطقه، خاورمیانه، فلسطین، کشمیر و تحولات پیرامون پس از انتخابات در آمریکا دیدار و رایزنی خواهد کرد.

سازمان همکاری اسلامی دومین سازمان بین المللی پس از سازمان ملل متحد محسوب می شود که دارای ۵۷ عضو از کشور اسلامی مستقر در چهار قاره جهان است که از ۱۹۶۹ میلادی تاسیس شده و به عنوان صدای جمعی جهان اسلام و تضمینی برای حفاظت و حمایت از منافع آنها، ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان شناخته می شود.

اجلاس وزیران خارجه، هر سال و اجلاس سران، هر سه سال یک بار، برگزار می‌شود. موضوع این دور از اجلاس اتحاد علیه تروریسم برای صلح و توسعه است.

نظر شما