شناسهٔ خبر: 44137536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سردار کریمی در گفت و گو با ایسنا:

قرارگاه ۱۷ ربیع، پایگاه کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی/ مردم گزارش دهند

علی فرقانی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه قرارگاه ۱۷ربیع پایگاه کنترل قیمت‌ها و مبارزه با مفاسد اقتصادی و گرانفروشی است از مردم خواست تا هرگونه گرانفروشی و افزایش قیمت‌ها را گزارش دهند.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در پی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود بسیج به موضوع کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها، قرارگاه "هفدهم ربیع" با حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی همزمان با سراسر کشور در سطح استان مرکزی تشکیل و جلساتی برای هماهنگی بین بخشی برگزار و سازوکار مشارکت همه مراجع ذیربط برای کنترل زودهنگام و موثر قیمت‌هایی که بی رویه بالا رفته و یا احتکار می‌شود، تبیین شد.

وی به امضای تفاهم نامه‌ای با مشارکت بسیج و دستگاه های اجرایی برای مشخص شدن روش اجرای طرح و نحوه فعالیت قرارگاه هفدهم ربیع اشاره کرد و افزود: فعالیت این قرارگاه در دو بخش شامل رصد مردمی و اعلام گزارشات تخلفات اقتصادی در بازار با محوریت بسیج به عنوان ضابط قضایی و نیز در همکاری با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.

سردار کریمی از اعلام آمادگی بسیج برای تامین نیروی مورد نیاز در قالب بازرسان کنترل بازار خبر داد و افزود: بسیج با توان حداکثری خود با سازماندهی نیروهای مردمی در کنار مراجع ذیربط به دنبال اجرای دقیق فرمان رهبری برای تحقق اهداف و ماموریت های این قرارگاه است.

وی هدف فعالیت این قرارگاه را کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی و احتکار کالا بیان کرد و افزود: محور فعالیت این مجموعه دولتی است و در شهرستان‌ها فرمانداران و ادارات صمت مسئول اجرای طرح بوده و بسیج هم به عنوان بازوی حمایتی در کنار بخش دولتی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به توفیقاتی که در این مدت زمان کوتاه به همت بسیج بدست آمده است، گفت: تاکنون کالاهایی نظیر دارو، روغن نباتی، ماسک، برنج، حبوبات و ... از محتکران در استان مرکزی کشف و با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شده است.

وی افزود: قرارگاه هفدهم ربیع در شهرستان ساوه نیز توانسته است تاکنون افزون بر هزار عدد انسولین در یکی از داروخانه های سطح شهر کشف کند. همچنین کشف ۷۸ حلب روغن نباتی پنج کیلوگرمی و ۴۸ حلب روغن ۱۶ کیلوگرمی از محتکران، از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه بوده است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که اغلب مردم با مشکلات شدید معیشتی و اقتصادی مواجه هستند متاسفانه برخی افراد سودجو با گرانفروشی، گرانی و تورم افسارگسیخته یا احتکار، مشکلات اقتصادی و معیشت مردم را دوچندان می کنند.

سردار کریمی در ادامه از شهروندان استان مرکزی خواست تا با مشاهده مواردی از گرانفروشی، تخلفات اقتصادی و احتکار، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۱۴ اطلاع دهند و گفت: به مردم اطمینان می دهیم که شناسایی افراد سودجو و محتکر در دستور کار رده‌های مختلف بسیج قرار داشته و با هر تخلفی به محض اطلاع و گزارشات مردمی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

نظر شما