شناسهٔ خبر: 44137530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا؛

۵۰۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در کرمان پرداخت شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به سه هزار و ۸۲۳ طرح این استان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

رضا اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تسهیلات مصوب طرح های اشتغالزایی روستایی برای سال جاری ۶۴۵ میلیارد تومان برای استان کرمان مصوب شد، که پرداخت حدود ۹۰ درصد از این تسهیلات تاکنون محقق شده است.

وی تصریح کرد: هشت هزار و ۷۰۵ اشتغال با پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزایی روستایی استان کرمان در بخش های مختلف ایجاد شده که پیش بینی می شود تا پایان امسال این میزان بالغ بر ۱۰ هزار نفر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به تعداد بالای روستاهای این استان اظهار داشت: اشتغالزایی روستایی از اولویت های این اداره کل است که در ماندگاری روستایی و پیشگیری از مهاجرت و همچنین رونق و جهش تولید بسیار موثر است.

وی ادامه داد: متقاضیان درخواست خود را در سامانه ثبت نام پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان و عشایر (کارا)، ثبت کنند و در ارائه طرح های اشتغالزایی به ظرفیت ها و منابع بومی و محلی توجه داشته باشند.

اسماعیلی تاکید کرد: در بخش اشتغالزایی روستایی و در کنار پرداخت تسهیلات باید به بحث آموزش و مهارت افزایی نیز به صورت جدی توجه شود تا شاهد اشتغال پایدار در مناطق روستایی باشیم.

وی تاکید کرد: منابع بانکی مهمترین مانع در پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزایی روستایی است و بانک های عامل با توجه به تورم و افزایش قیمت ها پرداخت تسهیلات را تسریع کنند تا منابع متقاضیان هدر نرود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: این استان در حوزه های کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، پرورش دام و طیور و خدماتی پتانسیل های بسیار خوبی برای اجرای طرح های اشتغالزایی روستایی دارد که باید از از آنها استفاده شود.

به گفته اسماعیلی این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با سود ۶ درصد در اختیار متقاضیان ایجاد طرح های اشتغال روستایی در رسته های اولویت دار قرار می‌گیرد.
وی گفت : استان کرمان سالانه نیاز به ایجاد ۳۶ هزار فرصت شغلی دارد که انتطار می رود علاوه بر اشتعال ایجاد شده از طریق پرداخت تسهیلات، از سایر ظرفیت های دستگاه های اجرایی در حوزه اشتغالزایی استفاده شود.
اسماعیلی اظهار داشت :در سالهای گذشته بیش از ۴۰ هزار شغل در استان کرمان ایجاد شده است.

نظر شما