شناسهٔ خبر: 44137516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با خسارت زنندگان به بیت المال قاطعانه برخورد می کنیم

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: مدیرانی که بخواهند از مسئولیت خود سو استفاده کرده و به بیت المال خسارت وارد کنند منتظر برخورد قاطع دستگاه قضایی باشند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به گزارش مدیرکل بازرسی استان زنجان در رابطه با میزان خسارت وارد شده به بیت المال با ترک فعل از سوی مدیران دستگاه‌ها، گفت: این میزان از ورود خسارت به بیت‌المال از سوی مدیران مورد قبول  نیست و اگر مسئولی به وظیفه قانونی خود عمل نکند، باید پاسخگو باشد در غیر این صورت مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

او افزود: برخورد با فساد از اولویت‌های دستگاه قضایی در دوره تحول است و ارتکاب جرم فساد توسط مسئولان حتی یک مورد هم  خیانت به کشور بوده چراکه مسئولیت ها، امانت است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه ساختمان قدیمی پزشکی قانونی در گذشته مشکلاتی برای مجموعه و مراجعان به وجود آورده بود، گفت: پزشکی قانونی نقش مهم و تاثیرگذاری در اجرای عدالت آن هم با اظهار نظر‌های فنی، عادلانه و دقیق که زمینه کشف حقیقت و اتخاذ تصمیم‌های مقامات قضایی را فراهم می‌کند، دارد.

او بابیان اینکه اجرای دادرسی الکترونیکی و اجتناب از اعزام زندانیان به محاکم برای دادرسی به جز در موارد ضروری مورد توجه اداره زندان‌ها و محاکم استان زنجان  قرار گیرد، گفت: امروزه استفاده از ظرفیت‌ها و فناوری‌های نوین در دادرسی الکترونیکی یک ضرورت است.
 
 
انتهای پیام/م

نظر شما