شناسهٔ خبر: 44137150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده دوران دفاع مقدس:

فرهنگ و تفکر بسیجی لازمه حل مشکلات جامعه است

اصفهان- ایرنا- فرمانده گردان آبی و خاکی تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) در دفاع مقدس گفت: پیشرفت کشور و خروج از مشکلات به الگوگیری از راه و رسم و فرهنگ و تفکر بسیجی نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

مصطفی سجاد روز چهارشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا افزود: راه و رسم شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس برگرفته از مکتب و عبرت های قیام امام حسین(ع) و بر اساس تفکر بسیجی بود و آن‌ها دغدغه ای جز نجات کشور و رسیدن به سعادت فردی در دنیا و آخرت نداشتند.

وی بیان کرد: توجه به واجبات، تکریم شخصیت افراد، وحدت و حفظ بیت المال از دغدغه ها و سبک زندگی شهدا و ایثارگران بود که در فرهنگ بسیجی شرایط سخت و مشکلات را برای حفظ ایمان و اراضی ملی در دفاع مقدس کارگشا بوده و امروز در شرایط سخت مدیریت به همین اصالت و دیدگاه نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی که در بین همه رزمندگان سپاه، بسیج، ارتش و جهاد سازندگی نهادینه شده بود، گرما و سرمای روز و شب هشت سال دفاع مقدس برای رزمندگان مشکل و گرفتاری نبود، آن‌ها از سختی ها برای پیشرفت کشور به راحتی و بدون ادعا می‌گذشتند اما در این روزها برخی از مردم و مسئولان کوچکترین سختی ها را برای ادامه راه شهدا و رفع معضلات نمی پذیرند و منافع شخصی خود را بر منفعت عمومی برتری می دهند.

فرمانده گردان آبی و خاکی تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برای عبور از اروند ۲ هزار غواص جوان وارد این رودخانه خروشان شدند و مسیر پرتلاطم را گذراندند و سخت خسته نشدند و در شرایط بحرانی کرونا تیم بهداشت و درمان و بسیاری از عموم مردم و مشاغل دیگر برای خدمت به مملکت ایثار می‌کنند.

وی تحمل سرما در مناطق شمال غرب کشور توسط رزمندگان را نمونه های دیگر ایثار  برشمرد و گفت: نگهبانی در هوای ۱۸ درجه زیر صفر مناطق تبریز و ارومیه و بدون امکانات اقدامی بی نظیر و مهمی بود که جوانان در آن روزها برای وطن خود انجام دادند.

سجاد یادآور شد: باید روش بیان خاطرات تغییر کند و بر اساس نیازهای روز جامعه این وقایع بازخوانی و نسل جوان و نوجوانان را نسبت به گذشته کشور آگاه کرد و رزمندگان در قالب قهرمانان وطن معرفی شوند.

وی تصریح کرد: تفکر بسیجی فراتر از یک یگان نظامی و نیروی مسلح است بلکه این دیدگاه زمینه ساز موفقیت در کشور می‌شود و گروه‌های مقاومت در دیگر کشورها از این خط و مشی الگوگیری کرده اند.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که همیشه بر نقش مردم و اهمیت حیاتی آن در تأمین سلامت و موفقیت نظام تأکید می کردند، با درایت خاصی در آذرماه ۱۳۵۸، طی بیاناتی ضرورت تشکیل مدرسه عشق یا همان بسیج مستضعفان را اعلام فرمودند.

بسیج به عنوان بازوی توانمند و یار وفادار نظام اسلامی و فراگیری فرهنگ بسـیـج را رمـز بقـای انقلاب و مایـه پیشرفت کشـور است.

برنامه های گرامیداشت هفته بسیج امسال با شعارمحوری بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرین براساس همان شعار معروف "اشدا علی الکفار و رحماء بینهم" بیشتر در حوزه مبارزه با شیوع ویروس کرونا و حمایت و کمک به قشر آسیب پذیر جامعه اجرا می شود.

عملیات آبی خاکی یا نبرد آبی خاکی یک اصطلاح نظامی که عبارت است از عملیات نیروی دریایی و تفنگداران این نیروها در تخلیه از دریا به سواحل است.

عملیات آبی خاکی قدس ۲ چهارم خرداد ۶۴ با هدف خنثی کردن پاتک دشمن در اطراف منطقه البیضه عراق در منطقه عملیاتی هورالهویزه و محور جنوبی جنگ از جمله این عملیات‌هاست.

استان اصفهان در جنگ هشت ساله تحمیلی افزون بر ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما