شناسهٔ خبر: 44137135 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

طارمی در مارسی طلسم‌شکنی می‌کند؟

برای رئال‌مادرید دیدار‌های دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا اصلا طبق آنچه انتظار داشت پیش نرفت و حالا شاگردان زیدان در تلاشند در سه مسابقه باقی‌مانده بتوانند امتیازات ازدست‌رفته را جبران کنند.

صاحب‌خبر -

روزنامه فرهیختگان: برای رئال‌مادرید دیدارهای دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا اصلا طبق آنچه انتظار داشت پیش نرفت و حالا شاگردان زیدان در تلاشند در سه مسابقه باقی‌مانده بتوانند امتیازات ازدست‌رفته را جبران کنند. ادامه دیدارهای این هفته لیگ قهرمانان امشب پیگیری می‌شود و برای رئال و اینتر، رویارویی امشب می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز باشد و برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه شاید یکی از صعود به مرحله بعد باز بماند. پورتو هم که در گروه خود فعلا پشت‌سر منچسترسیتی در رده دوم قرار دارد در دو دیدار اخیرش در لیگ و جام‌حذفی به لطف گلزنی مهدی طارمی حریفان را شکست داده و شاید دیدار امشب برابر مارسی بهترین فرصت برای طلسم‌شکنی و نخستین حضور این مهاجم ایرانی در ترکیب اصلی تیمش در اروپا و البته به ثمر رسیدن نخستین گل وی در این تورنمنت معتبر و بزرگ باشد.

گروه A: یکه‌تازی ژرمن‌ها

بایرن‌مونیخ همچون فصل گذشته در رقابت‌های اروپایی همچنان باقدرت پیش می‌تازد و پس از اینکه تمامی دیدارهای سال قبل خود را با برتری پشت‌سر گذاشت و مقتدرانه قهرمان شد، حالا سه دیدار نخست مرحله گروهی را نیز برده و تا حد زیادی خیالش از بابت صعود راحت است. به‌نظر می‌رسید اتلتیکومادرید در این گروه رقیب شاگردان هانسی فلیک برای صدرنشینی باشد اما برتری 4گله باواریایی‌ها در دیدار نسخت نشان داد این تیم اسپانیایی هم نمی‌تواند سد راه یکه‌تازی بایرن باشد.

مونیخی‌ها امشب در خانه دیدار برگشت خود را برابر ردبول‌سالزبورگ اتریش برگزار می‌کنند و درحالی با یک برد صعود خود را قطعی خواهند کرد که مسابقه رفت در وین را 6 بر 2 برده‌اند. به این ترتیب فلیک امیدوار است با برتری در مسابقه امشب، دو بازی بعدی تیمش تشریفاتی شود و به این ترتیب بتواند به برخی ستاره‌های خود استراحت دهد. به‌خصوص که این تیم در هفته‌های اخیر با مشکل مصدومیت چندین بازیکن خود روبه‎رو بوده است و استراحت دادن به نفرات اصلی و ستاره‌ها می‌تواند تیم را برای دیدارهای مهم اواخر فصل همچنان آماده نگه دارد.

بایرن در ابتدای هفته و درحالی‌که جاشوا کیمیش، لئون گورتزکا و تولیسو را در خط‌میانی به‌دلیل آسیب‌دیدگی دراختیار نداشت برابر وردربرمن با تساوی یک–یک متوقف شد تا فلیک خطر نزدیک شدن دورتموند به تیمش در صدر جدول را به‌خوبی احساس کند. با این حال ستاره‌های تهاجمی این تیم ازجمله لواندوفسکی، سانه، مولر و کومان که بهترین آمار گلزنی در فوتبال اروپا را دارند می‌توانند برای حریف اتریشی دردسرهای زیادی ایجاد کنند و همانند بازی رفت تفاوت را رقم بزنند.

سالزبورگ نیز که فصل قبل در گروهی که لیورپول و ناپولی نیز حضور داشتند تا هفته آخر یکی از مدعیان صعود بود امسال نتوانسته تا این برهه نتایج خوبی کسب کند و با تنها یک‌امتیاز در قعر جدول گروه قرار دارد. این تیم در دور رفت 11گل خورد که آمار بسیار ضعیفی محسوب می‌شود اما امیدوارند در دیدارهای برگشت بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند و حداقل راهی لیگ اروپا شوند.

در دیگر دیدار این گروه اتلتیکومادرید این‌بار در خانه پذیرای لوکوموتیومسکو است و امید دارد بتواند دومین برد خود را در این تورنمنت جشن بگیرد. شاگردان سیمئونه در روسیه به تساوی یک–یک رسیدند و حالا با این شرایط حتی صعود خود را نیز در خطر می‌بینند. به همین دلیل نیاز به سه‌امتیاز این مسابقه دارند تا فاصله خود را از این تیم روسی بیشتر کرده و شانس خوبی برای صعود داشته باشند. سیمئونه برای این مسابقه همچنان لوئیس سوارز و لوکاس توریرا را به‌دلیل مثبت شدن تست کرونایشان دراختیار ندارد.

گروه B: رئال و اینتر در خطر

جوزپه مه‌آتزا امشب شاهد یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته لیگ قهرمانان خواهد بود. مصاف زیدان و کونته روی نیمکت دو تیم می‌تواند بسیار تماشایی و جذاب باشد. به‌خصوص که هم رئال‌مادرید و هم اینتر به‌دنبال سه امتیاز این دیدار هستند و حتی مساوی هم نمی‌تواند آنها را از وضعیت نه‌چندان خوب فعلی نجات دهد.

اینتر با کونته هنوز به ثبات نرسیده و این مربی ایتالیایی با وجود خریدهای زیادی که در دو فصل اخیر داشته نتوانسته نتایج قابل دفاعی کسب کند. تیم او شنبه‌شب در خانه میزبان تورینو بود و وقتی با دو گل از حریف عقب افتاد مشخص شد شاگردان او هنوز نمی‌توانند به‌عنوان یک مدعی در سری Aمطرح شوند. کونته البته در ادامه بازی را 4 بر 2 برد اما خط‌دفاعی 3نفره این تیم بسیار آسیب‌پذیر نشان داده و هم در اروپا و هم در لیگ نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد. اینتر البته با اتکا به خط‌حمله خود توانسته تا حدی ضعف دفاعی خود را جبران کند و امشب نیز امیدوار است لوکاکو و مارتینز به‌خوبی از غیبت کاپیتان راموس در قلب خط‌دفاعی رئال استفاده کرده و 3امتیاز را به حساب میزبان واریز کنند. رئال 7بازی از 8دیدار اخیری که در لیگ قهرمانان سرخیو راموس را در ترکیب نداشته شکست خورده که مهم‌ترین آنها باخت سنگین برابر آژاکس در فصل 19-2018، شکست فصل پیش برابر منچسترسیتی و همچنین شکست در نخستین دیدار این فصل برابر شاختاردونتسک بوده است.

دو تساوی برابر مونشن‌گلادباخ و شاختاردونستک و به‌دنبال آن شکست برابر رئال باعث شد کونته و تیمش در قعر جدول گروه قرار گیرند و اگرچه در ابتدا به‌نظر نمی‌رسید صعود از این گروه برایشان دشوار باشد اما آنچه در سه دیدار ابتدایی به سر آنها آمده خلاف این موضوع را ثابت کرده است.

کونته برای دیدار امشب استفانو سنسی و ماتیاس وسینو را به‌دلیل مصدومیت دراختیار ندارد و الکساندر کولاروف، مارسلو بروزوویچ و دانیله پادلی نیز همچنان به‌دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه خانگی خواهند بود. کریستین اریکسن هم که در هفته‌های اخیر فرصت زیادی برای حضور در زمین پیدا نکرده احتمالا بازهم نیمکت‌نشین خواهد بود و با ادامه این روند به‌نظر می‌رسد در ژانویه و تنها یک‌سال پس از حضور در اینتر راهی تیمی دیگر خواهد شد. گفته می‌شود رئال‌مادرید بی‌میل نیست او را با ایسکو معاوضه کند.

زیدان هم که در تابستان دست به خانه‌تکانی در تیمش زد هنوز نتوانسته به روزهای خوب اواخر فصل پیش نزدیک شود. به‌نظر می‌رسید با جدایی بیل و خامس، تیم او یک‌‌دست‌تر و بهتر از فصل قبل باشد اما نتایج طبق خواسته هواداران پیش نرفت. آخرین لغزش رئال در ابتدای همین هفته بود که برابر ویارئال با تساوی یک–یک متوقف شدند و فعلا در رده چهارم جدول قرار دارد. در لیگ قهرمانان نیز اوضاع خیلی بهتر نیست و آنها تنها با 2امتیاز بیشتر نسبت به اینتر در رتبه سوم قرار دارند. مشکل اصلی رئال گل‌های زیادی است که این تیم دریافت می‌کند و ادامه این روند می‌تواند حتی برای صعود این تیم نیز مشکل ایجاد کند. کریم بنزما غایب بزرگ زیدان در مسابقه امشب است که به‌دلیل مصدومیت نتوانست در فهرست تیمش قرار گیرد. ادر میلیتائو، فدریکو والورده و لوکا یوویچ نیز به این مسابقه نرسیدند اما کاسیمیرو با پشت‌سر گذاشتن آسیب‌دیدگی آماده بازگشت به میدان است.

امشب در این گروه مونشن‌گلادباخ و شاختاردونتسک نیز به مصاف هم خواهند رفت. دو تیم شگفتی‌ساز این گروه که در جدول بالاتر از دو تیم نامدار قرار گرفته‌اند و می‌توانند شگفتی‌سازان این فصل لقب بگیرند. شاختار البته در دیدار رفت با 6گل به رقیب آلمانی باخت اما همچنان امیدوار است یکی از دو تیم صعودکننده از این گروه باشد.

گروه C: طارمی نزدیک به ترکیب اصلی

پورتو در گروهی که نتایج آن چندان دور از انتظار نبوده فعلا در رده دوم قرار دارد و برای شاگردان سرجیو کونسیسائو قرار گرفتن پشت‌سر منچسترسیتی می‌تواند عملکردی خوب در دور رفت تلقی شود. آنها امشب در فرانسه میهمان مارسی هستند و با برتری در این مسابقه بخش عمده‌ای از مسیر صعود به دور حذفی را طی خواهند کرد. همبازیان طارمی در دو مسابقه اخیر با کمک درخشش این مهاجم ایرانی توانستند حریفان را شکست دهند و حالا وقت آن رسیده تا شاهد نمایش خوب این ملی‌پوش ایرانی در لیگ قهرمانان باشیم. سایت آبولا دراین‌باره می‌نویسد: «صبر و بردباری مهدی طارمی و تونی مارتینز جواب داد و این دو بازیکن در دیدار جام‌حذفی برابر فابریل گل زدند. این همان چیزی بود که سرمربی تیم از آنها انتظار داشت. طارمی پس از اینکه در آخرین دیدار تیمش در لیگ موفق شد نخستین گلش را برای پورتو به ثمر برساند در وقفه دیدارهای ملی به‌جای حضور در اردوی تیم‌ملی ایران در پرتغال ماند و حاصل آن حضور در ترکیب اصلی تیمش و گلزنی در جام‌حذفی بود. او حالا فرصت بیشتری برای بازی در ترکیب تیمش خواهد داشت.»

در چنین شرایطی به‌نظر می‌رسد کونسیسائو بیش از قبل روی مهاجم ایرانی تیمش حساب می‌کند و حتی اگر در مسابقه امشب او را روی نیمکت بنشاند به احتمال فراوان زودتر از سایر دیدارهای قبلی او را به زمین خواهد فرستاد. مارسی هم با آندره ویاس‌بواس اگرچه در لیگ فرانسه نتایج خوبی گرفته اما در اروپا هر سه مسابقه خود را باخته و شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد ندارد.

دیگر دیدار این گروه را منچسترسیتی مقابل المپیاکوس یونان برگزار خواهد کرد. گواردیولا با سیتی دوران بدی را سپری می‌کند و این تیم برای نخستین‌بار از فصل 09-2008 است که از 8بازی ابتدایی خود تنها 12امتیاز کسب کرده و البته روند گلزنی تیم نیز بسیار ضعیف بوده است. تیم او در این فصل تنها 10گل به ثمر رسانده و البته بخش عمده‌ای از آن به مصدومیت همزمان سرخیو آگرو و گابریل ژسوس برمی‌گردد که باعث شد هر دو مهاجم این تیم در چند مسابقه غایب باشند. سیتی با بازگشت ژسوس هم نتوانسته شرایط خوبی داشته باشد و در ابتدای هفته با دو گل به تاتنهام باخت تا مشخص شود بحران در این تیم همچنان ادامه دارد. گواردیولا در دیدار امشب در یونان احتمالا کار سختی برای کسب سه امتیاز نخواهد داشت اما ادامه این روند می‌تواند برابر تیم‌های مدعی برای او مشکل‌ساز شود.

گروه D: کلوپ و بحران مصدومیت

لیورپول تقریبا یک تیم کامل مصدوم و بیمار دارد و یورگن کلوپ در این هفته‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است. با این حال تیم او در ابتدای هفته موفق شد با سه گل لسترسیتی را شکست دهد تا همچنان خود را بین مدعیان قهرمانی حفظ کند. قرمزها امشب در آنفیلد میزبان آتالانتا هستند که یکی از بهترین تیم‌های دو فصل اخیر فوتبال اروپا بوده است. البته دیدار رفت دو تیم در برگامو با برتری عجیب و غیرمنتظره لیورپول همراه بود و آنها با 5گل میزبان خود را شکست دادند. سرمربی آلمانی با وجود غایبان فراوان به‌خوبی توانسته تیمش را مدیریت کند و بی‌دلیل نیست که لیورپول را در چند سال اخیر به قدرت برتر فوتبال انگلیس و اروپا تبدیل کرده است.

آتالانتا نیز در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده و در 6بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها تنها یک برد به‌دست آورده است. با این حال گاسپرینی امیدوار است بتواند تیمش را از شرایط کنونی خارج کند و بتواند یکی از دو تیم صعودکننده از این گروه باشد. با توجه به صدرنشینی لیورپول در این گروه به‌نظر می‌رسد رقابت اصلی برای کسب رتبه دوم بین آتالانتا و آژاکس خواهد بود که هر دو تیم 4امتیازی هستند و دیدار رودرروی آنها می‌تواند تاثیر زیادی در تعیین سرنوشت این گروه داشته باشد.

قهرمان هلند امشب میزبان میتیلند دانمارک خواهد بود و پس از برتری 2 بر یک در دیدار رفت امیدوار است در این دیدار خانگی دومین برد خود را در این گروه کسب کند.

نظر شما