شناسهٔ خبر: 44136743 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

به بهانه اختلاف فکری و نکونام؛حاشیه‌های بزرگان استقلال

جنگ در قلعه آبی!

یک بررسی اجمالی نشان می‌دهد اکثر بزرگان استقلال رابطه خوبی با هم نداشته و ندارند.

صاحب‌خبر -

حسین خلیلی: بزرگان استقلال در سال های اخیر اختلاف های زیادی با هم داشته اند.دلیل آن هم واقعا چندان مشخص نیست.نیازی نیست دنبال سند باشید، فقط لازم است چرخی در جمع های استقلالی ها زده باشید و حرف های آنها را درباره هم شنیده باشید. مدرک مستندتری که البته وجود دارد تاریخچه دعواها و مصاحبه‌هایی است که علیه هم کرده اند. هنوز برای همه سوال است چرا؟ چرا باید اینقدر بزرگان استقلال با هم وارد دعوا شوند. مثلا چند وقت پیش وقتی فتح الله زاده مدیرعامل سابق استقلال در این باره سوال کردیم یک جواب کلیشه ای داد: «درون خانواده این مسایل پیش می آید.» ولی درون خانواده مشکلات حل می شود و تمام، نه اینکه به رسانه ها کشیده شود. به بهانه اختلاف فکری و نکونام و اتفاقات تلخی که افتاد و حرف های عجیبی که سرمربی استقلال زد، مرور می کنیم بخشی از این تقابل ها را.

مرفاوی و قلعه نویی

صمد و امیر با هم رفیق بودند. سال ها در استقلال کار می کردند ولی در چشم به هم زدنی به مشکل خوردند. رابطه آنها به نظر هنوز هم خوب نیست.در فصلی که واعظ مرفاوی را سرمربی استقلال کرد، ناخواسته آنها وارد جنگ عمیق تری شدند.

قلعه نویی و ورمزیار

دو بچه محل و رفیق. در گذشته با هم خوب بودند ولی دیری نپائید که شدیدا به مشکل خوردند. بعدها چه روایت ها که نشد. درباره کاپیتانی و ماجرای قدرت گرفتن امیر در استقلال.

قلعه نویی و زرینچه

از قدیم این دو با هم مشکل داشتند. شاید در دوره ای رفیق شفیق هم بودند ولی بعدها مشکلات زیادی بین شان به وجود آمد. زرینچه هم مصاحبه تندی علیه امیر کرده بود.

زرینچه و فتح الله زاده

همین سال قبل بود که فایلی صوتی از مدیرعامل سابق منتشر شد که در آن علیه زرینچه حرف می زد. این شروع دعوایی شدید بود. هنوز هم علیه هم هستند.

زرینچه و پاشازاده

ماجرای اختلاف آن ها هم طولانی است. در دوره ای رودروی هم قرار گرفتند. هنوز هم رابطه خوبی با هم ندارند و از قدیم ها چیزهایی می گویند.

مظلومی و جباری

مجتبی یک بار مصاحبه ای کرد و علنا گفت تمرینات مظلومی به درد نمی خورد. البته پرویز در آن زمان به مجتبی نیاز داشت. خصلت جباری این است که با کسی رودربایستی ندارد. همان نیاز مظلومی باعث شد که جباری در نهایت به استقلال بازگردد و اخراجش چندان طول نکشد. نتیجه اش هم برد 3-0 استقلال مقابل پرسپولیس در دربی جام حذفی با درخشش جباری بود.

جباری و فتح الله زاده

دعوای این دو یکی از عجیب ترین دعواهای تاریخ فوتبال ایران. ماجرای قندان پرت کردن جباری به سمت فتح الله زاده. هر دو طرف هم داستان را تائید کردند تا جای شک و شبهه باقی نماند. هنوز هم خوب نیستند.

منصوریان و قلعه نویی

همدیگر را می بینند ماچ و بوسه می کنند و زیر بغل هم هندوانه می گذارند ولی کیست که نداند منصوریان و قلعه نویی همواره همدیگر را برای نیمکت استقلال رقیب می دیدند. البته منصوریان خیلی زود روی نیمکت سوخت ولی می خواهد دوباره گزینه باشد، درست مثل امیر. این یعنی اختلافات زیرپوستی ادامه دار است.

نکونام و رحمتی

عالم و آدم از اختلافات این دو با خبر هستند و نیازی به توضیح نیست. دو قطب مثبت یک باطری. سازگار نیستند. رفیق بودند ولی حالا کوچکترین اثری از رفاقت در رابطه شان دیده نمی شود. دعوای نکونام و رحمتی از سال 1391 آغاز شد که نتیجه اش خداحافظی ناگهانی رحمتی از تیم ملی بود تا نکونام که با کی روش رابطه بهتری هم داشت، در تیم ملی باقی بماند. این اختلاف به دوران حضور آن ها در استقلال هم کشیده شد و این بار بازوبند کاپیتانی بهانه اختلاف این دو نفر بود.

نکونام و قلعه نویی

این هم نیازی به شرح اضافه ندارد. نکونام یکی از تاریخی ترین مصاحبه های عمرش را درباره امیر کرد و کار به دادگاه و آخر سر رضایت کشید. ولی هنوز با هم خوب نیستند. همین سال قبل امیر کنایه ای به نکو زد که او هم جوابش را داد. جالب اینجاست چهارشنبه با هم بازی دارند.

رحمتی و مظلومی

سال آخری که مظلومی سرمربی استقلال شد، بدجور رفیق بودند ولی در ماجرای شکست دربی، به گزینه اختلاف رسیدند. مظلومی از جلسه در خانه مجیدی گفت و پای رحمتی را وسط کشید. البته اسم نیاورد ولی همه فهمیدند منظورش اوست.

رحمتی و منصوریان

این دو هم با هم بدجور رفیق بودند. قبل از حضور منصوریان در استقلال چپ و راست تماس تلفنی داشتند و خلاصه گل می گفتند و گل می شنیدند. در نهایت هم کارشان به دعوا رسید طوری که منصوریان به رحمتی گفته بود از استقلال برو. در برنامه 90 هم آن افشاگری ها شد و نیازی به تکرار آن نیست.

حیدری و رحمتی

بعد از خداحافظی خسرو حیدری از استقلال دعوا شروع شد. جالب است در زمین همدیگر را ماچ و بوسه کردند ولی خیلی زود معلوم شد بدجور مشکل دارند. بیانیه های اینستاگرامی شان که یادتان هست؟!

منتظری و رحمتی

پژمان اهل دردسر نیست ولی جنگ زیرپوستی او و رحمتی را هم فراموش نکرده اید که؟ اصلا همین دعواها و اختلافات باعث شد منتظری هم بپیچد و به قطر برود.

مظلومی و مجیدی

فایل صوتی از فرهاد لو رفت که علیه پرویز حرف می زد و جنگ شروع شد. هر چند بعدها سعی کردند دوستانه حلش کنند ولی امروز همه خبر دارند با هم خوب نیستند.

مجیدی و قلعه نویی

فرهاد و امیر هر چند اخیرا با هم دیدار داشتند ولی کیست که بتواند مصاحبه های این دو علیه هم را فراموش کند. انگار دوباره یک جرقه لازم است تا همه چیز سر جای اولش برگردد.

مجیدی و نکونام

با هم کاری نداشتند و می گفتند دوری و دوستی تا اینکه فرهاد بعد از بازی فصل گذشته فولاد و استقلال انگ هایی به جواد زد. نکو هم به تندی جوابش را داد که دنبال فالوور جمع کردن و فضای مجازی نیست. الان کارد و پنیر هستند.

فتح الله زاده و مجیدی

سر ماجرای حمایت مجیدی از افتخاری مدیرعامل سابق استقلال و کنایه به فتح الله زاده، اختلافات شروع شد. وقتی او مدیرعامل شد و مجیدی سرمربی، کارشان دوباره به دعوا کشید. الان هم رسما هیچ کاری با هم ندارند.

منصوریان و نکونام

ماجرا به بدقولی منصوریان سر ماجرای بازگشت نکونام به استقلال بازمی گردد. این باعث شروع اختلافات شد، در حالی که قبلا خیلی رفیق بودند. امروز هم این اختلافات وجود دارد.

حجازی و قلعه نویی

هنوز هم کدهایی درباره اختلاف آنها داده می شود و گهگاه آتیلا حرف هایی می زند. مرحوم حجازی و امیر هر چند در استقلال با هم کار کردند ولی اختلافات عمیقی داشتند و هیچگاه حل نشد.

مجیدی و نوازی

این دو هر چند در بهمن همبازی بودند و رفیق ولی این اواخر به مشکل خوردند. سال قبل نوازی به مجیدی کنایه می زد و او برعکس.

منصوریان و مجیدی

فرهاد مجیدی و منصوریان هم رابطه دوستانه ای ندارند. هر چند فرزاد مجیدی تلاش کرد نشان دهد رفیق هستند ولی کیست که نداند این دو اصلا همدیگر را قبول ندارند!

رحمتی و قلعه نویی

حتما یادتان نرفته سر بازی معروف استقلال و تراکتور چطور رحمتی و قلعه نویی با هم به مشکل خوردند.دعوایی که درنهایت به ضرر استقلال تمام شد و باعث شد قهرمانی آن فصل از دست برود. همان صحنه کافی است و نیازی به توضیح اضافه نیست. 

252 252

نظر شما