شناسهٔ خبر: 44136702 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دبیرستان سپاه؛ مدرسه عشق

یادی از شهدای دبیرستانی که در قلب آمریکا شکل گرفت! + ‌عکس

دبیرستان سپاه نهادی بود که بر تقوا بنیان شد و بر این اساس منشأ خیرات و برکات فراوان گردید و لذا سزاوار است آن را "شجره طیبه" بخوانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حضرت امام خمینی ۲ آذر ۱۳۶۷ فرمودند: بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‏ های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده ‏اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‏ یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‏ نشانی رفته ‏اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده ‏اند.

دبیرستان سپاه نهادی بود که بر تقوا بنیان شد و بر این اساس منشأ خیرات و برکات فراوان گردید و لذا سزاوار است آن را "شجره طیبه" بخوانیم.

درخشان ترین این برکات را باید تربیت و پرورش نوجوانانی دانست که در طلیعه بهار عمر, از خواسته ها و تمایلات خود دست شستند و همپای رشید ترین مردان مرد در سخت ترین عرصه های جهاد فی سبیل الله حاضر شدند, دلاورانه جنگیدند و مشتاقانه جان خویش را تقدیم "دوست" نمودند.

نام و یاد یکصد شهید دبیرستان سپاه,  مدال افتخاری بر سینه مکتب الصادق(علیه السلام) شد که تا همیشه مایه مباهات همه یاران دبیرستانی خواهد بود. دبیرستان سپاه تهران در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا شکل گرفت و تا اواخر دهه هفتاد به کار خود ادامه داد.

بچه های آن روزهای دبیرستان سپاه با اینکه امروز دوره میانسالی عمر را به آخر می‌برند, هنوز هم هویت خود را با دوستان شهیدشان معنا می‌کنند و در آرزوی وصال ایشانند.

از جمله خاطرات آن ایام شرکت در مراسم ها به مناسبت های ملی مثل رژه ۲۲ بهمن، روز دانش آموز ۱۳ آبان، روز بسیج مستضعفین و ... بود.

استاد غلامرضا چیارلو در حال اهتزاز پرچم

در این مراسم ها هم گروه ورزشی تکواندوکاران به سرپرستی استاد غلامرضا چیارلو که آن زمان نایب رئیس فدراسیون هم بودند، بسیار جلب توجه می‌کرد.

شهیدان عزیز محمدرضا قاسمی، علیرضا پیوند کرمانی، عباس صحرایی، حمیدرضا اشتری ، علیرضا خراسانی و ... از جمله ورزشکاران موفق در این رشته رزمی بودند.

گروه دیگر دسته حفاظت و تشریفات بودند که مسئولیت حفاظت از جمع در مسیر را به صورت استقرار در هر مینی بوس و اتوبوس حداقل یک نفر مسلح به عهده داشتند و در محل مراسم هم با نظمی خاص در کنار ورودی یا جایگاه قرار می‌گرفتند.

شهیدان عزیز مرتضی عمرانی پور، سید ابوالفضل میربابایی، نوید قربانی ، مهدی سقازاده ، هادی آریایی ، محمد غنمی جابر و ... از جمله افرادی بودند که در مقطعی در این دسته خدمت کردند.

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد!

نظر شما