شناسهٔ خبر: 44136698 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هوشنگ توکلی:

با خانه ماندن در این روزهای کرونایی به حامیان سلامت کمک کنید/سینما به طور تدریجی به سوی کمرنگ شدن می‌رود/ دوران جدیدی را بعد از کرونا تجربه می‌کنیم!

یگانه پاکستانی

هوشنگ توکلی بازیگر فیلم ها و سریال هایی از جمله «زیر سقف دودی»، «دلخون»، «زیر تیغ»، «پدر» است که در کارنامه اش آثاری چون«شکرانه» و «مرگ تدریجی یک رویا» دیده می شود در مورد زندگی اش در روزهای کرونایی با خبرگزاری برنا صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

هوشنگ توکلی بازیگر سینما و تلویزیون در این خصوص که آیا در این روزهای کرونایی مشغول به کار است یا خیر به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر در هیچ پروژه ای حضور ندارم و بازی نمی کنم اما کرونا باعث شد در خانه ماندن برایم کار ایجاد کند و بتوانم کارهای عقب افتاده ام را سرو سامان بدهم و شروع به نوشتن  کنم.

او با اشاره به این سوال که آیا کار از قبل آماده شده برای پخش دارید یا خیر بیان کرد: در این مورد هیچ اطلاعی ندارم چرا که من بسیار کم کار می کنم و کار هایم در طول زمان آماده پخش می شوند ولی  گاهی صدا و سیما آثاری را از من پخش می کند که وقتی خودم آن را می بینم تعجب می کنم خلاصه در این حد کار های کمی دارم.

هوشنگ توکلی در خصوص امرار معاش در این روزها تصریح کرد: با صرفه جویی و با حد اقل هزینه هایی که ممکن است برایمان پیش بیاید امرار معاش می کنیم.

او در مورد اینکه ترجیح می دهد در خانه بماند یا کار کند اضافه کرد:ترجیح می دهم در خانه بمانم درواقع قرنطینه جدی و جهانی است فقط باید مراعات کنیم و با حفظ پروتکل های بهداشتی به خود و جامعه امان کمک کنیم.

توکلی با توجه به اینکه دو هفته تعطیلی داریم به عنوان هنرمند برای کاهش کرونا به مردم پیامی داد و خاطر نشان کرد: معتقد هستم مردم باید در قرنطینه بمانند و رفت و آمد ها را به حد اقل برسانند و فقط برای مسائل ضروری از خانه شوند.درواقع باید تحمل کنند تا این بلا از همه دور شود تا مسئولین مدیریت بهداشتی فرصت داشته باشند راه حل مناسبی برای مبارزه با کرونا پیدا کنند به طور کل ماندن ما در خانه نوعی کمک به حامیان سلامت است.

او در ادامه عنوان کرد: رسانه ها کار خودشان را می کنند درحال حاضر فاصله ای بین مدیران رسانه ها، تولید کنندگان و مردم افتاده است درمواقعی که رسانه های ما می توانستند در شکل برنامه سازی بسیار موثر باشند این اتفاق نیوفتاد  درواقع آن ها می توانستند با پیش بینی های دقیق درطی این یک سال کرونا برای مردم اتفاقات خوبی در رسانه رقم بزنند که مردم علاوه بر هشدار ها و آگاهی ها از امکانات دیگری بهره مند شوند اما در حال حاضر مدیریت عوض شده است و منتظر هستیم تا ببینیم در مدیریت جدید رسانه ها چگونه برای آینده کار خواهند کرد.

هوشنگ توکلی در پایان نسبت به اینکه سینماها بسته شده آیا شبکه نمایش خانگی و فیلیمو می توانند جایگزین سینما باشند یا خیر، خاطر نشان کرد: به طور کلی و به دلیل شرایط سختی که داشتیم پیش بینی های خوبی را برای آینده سینما در نظر نداشتیم، یعنی بیشتر به جزئیات نگاه و کلیات را نادیده گرفته بودیم. به طور کلی سینما از دور خارج شده است، قبل از دوران کرونا دوران جدیدی به وجود آمده بود که یکی از آن ها خداحافظی از سینما و شبکه های خارجی به اصطلاح تولیدات اینترنتی بود اما با ورود کرونا دنیا در حال آماده کردن شرایط برای بعد از کرونا است، مطمئنن بعد از این بیماری سینما ها و سالن های بزرگ دیگر جایی نخواهند داشت  و مردم با نوع جدیدی از روابط اجتماعی خو می گیرند و بر اساس این روابط مردم هم به  نیاز های فرهنگی خود می رسند و هم اینکه زندگی جدیدی را آغاز می کنند در آخر من مطمئن هستم که سینما کم کم، کمرنگ خواهد شد اما تولید آثار سینمایی ادامه دارد ولی به شکل جدیدی که دنیا در حال تجربه کردن است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما