شناسهٔ خبر: 44136625 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

نجات کارگری که در آستانه سقوط از طبقه هفتم یک ساختمان بود+ عکس

خبرگزاری تسنیم

کارگر جوان که در طبقه هفتم و قسمت نمای ساختمان ۲۵ طبقه دچار آسیب‌دیدگی شده و در آستانه سقوط بود، توسط آتش‌نشانان نجات یافت.

صاحب‌خبر -
ساعت ۱۴:۳۶ روز گذشته درپی تماس کارگران ساختمانی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر احتمال سقوط کارگر از طبقات فوقانی یک ساختمان ۲۵ طبقه، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه ۶۹ و گروه امداد و نجات هشت به همراه خودرو‌های پشتیبانی را به محل حادثه واقع در بلوار کوهک، خیابان نسیم نهم اعزام کرد.

حسین زارع تیموری؛ رئیس ایستگاه ۱۱۴ آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: در یک ساختمان مسکونی ۲۵ طبقه در حال ساخت، کارگری حدوداً ۳۰ ساله در طبقه هفتم و در قسمت نمای این ساختمان مشغول به کار بود که ناگهان حین کار از ناحیه کمر دچار آسیب‌دیدگی شد و در وضیعت کاملاً ناایمن قرار گرفت به طوریکه هر لحظه احتمال می‌رفت به پایین ساختمان سقوط کند.

وی افزود: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه پس از بررسی کامل و ارزیابی اولیه و ایمن‌سازی محل به دو گروه تقسیم شدند، گروه نخست پس از ورود به ساختمان در حال احداث و رفتن به طبقه هفتم ساختمان این کارگر ساختمانی را تثبیت کردند و همزمان گروه دوم نیز پس از عملیاتی کردن خودروی بالابر، توانستند این کارگر را که در آستانه سقوط قرار داشت، از قسمت نمای طبقه هفت به سطح زمین انتقال دهند.

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ آتش‌نشانان پس از سپردن کارگر ساختمانی به عوامل اورژانس حاضر در محل برای انجام معاینات اولیه، تذکرات ایمنی لازم را به مدیر پروژه گوشزد کردند.

نظر شما