شناسهٔ خبر: 44136616 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مصاف گل‌گهر – فولاد، دوئل استاد و شاگرد

استقلال به‌جای ماشین‌سازی هنوز به فولاد می‌اندیشد!

روزنامه جوان

هفتــه سوم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز در حالی با برگزاری چهار دیدار استارت می‌خورد که جنجال‌های هفته‌های گذشته همچنان به قوت خود باقی است. حاشیه‌های جنجالی که بدون تردید بازی‌های هفته سوم را تحت تأثیر قرار می‌دهد!

صاحب‌خبر -

سرویس ورزشی جوان آنلاین: رقابت‌های این هفته با دیدار‌های حساس گل‌گهر- فولاد و استقلال - ماشین‌سازی آغاز می‌شود و با مصاف نساجی- سایپا و همچنین آلومینیوم اراک – مس رفسنجان پیگیری می‌شود، آن هم در شرایطی که نساجی بعد از جدایی فکری توانست روند خوبی را در پیش بگیرد و بعد از کسب یک پیروزی و یک تساوی در شرایطی عصر امروز با سایپا دیدار می‌کند که در رده دوم جدول ایستاده، در حالی که تیم سرمربی سابق آن‌ها (استقلال) در جایگاه ششم جدول قرار دارد.


برد تنها راه نجات فکری

پرونده بازی با فولاد هنوز بسته نشده و طرفین همچنان در حال تاخت و تاز به یکدیگر هستند. اتفاقی که بدون شک تمرکز استقلالی‌ها و همچنین روحیه و انگیزه آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. مسئله‌ای که بیاتلو، سرمربی جوان ماشین‌سازی نیز به آن اشاره دارد: «استقلال بعد از بازی با فولاد وارد حاشیه شده و این می‌تواند روی تمرکز تیم و حتی سرمربی اش تأثیر بگذارد. البته فکری تیم خوبی دارد، اما می‌توانیم با استفاده از این مسئله به خواسته خود در تهران دست یابیم و با کسب هر سه امتیاز بازی نتایج دو هفته گذشته را جبران کنیم.» مشکل استقلال، اما تنها بحث تصمیم‌گیری کمیته اخلاق در خصوص رفتار دور از انتظار فکری بعد از بازی با فولادی‌ها یا دهن به دهن شدن سرپرست این باشگاه با آذری نیست. در واقع بعد از بازی با فولاد، استقلال با مشکلات دیگری نیز مواجه شد، نظیر هجمه‌ای که هواداران این تیم علیه فرشید باقری، هافبک میانی آبی‌پوشان به راه انداختند و باعث شد او از باشگاه و سرمربی آن درخواست کند تا شرایط را برای جدایی‌اش از استقلال فراهم کنند. علاوه بر آن فرشید اسماعیلی دیگر هافبک آبی‌پوشان نیز با مصدومیتی جزئی مواجه شد و بازی با سبزپوشان تبریزی را از دست داد تا دست فکری که به احتمال زیاد بعد از بگو‌مگویی که با دیاباته در بازی قبلی داشت، بیش از پیش در پوست گردو بماند، آن هم برابر تیمی که فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت موفق به برتری مقابل استقلال شده و در دو بازی ابتدایی این فصل نیز نتوانسته نتایج جالب توجهی کسب کند و امیدوار است با تکرار نتایج فصل گذشته برابر آبی‌پوشان با دست پر به تبریز برگردد. اما سه امتیاز این بازی همان اندازه که برای بیاتلو اهمیت دارد برای فکری نیز مهم است، خصوصاً که از همین ابتدای فصل حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص نشستن مظلومی به جای فکری شنیده می‌شود و خیلی‌ها پرویزخان را آلترناتیو سرمربی تازه‌کار آبی‌پوشان می‌دانند. در کنار این داستان‌ها بحث‌های مطرح شده در خصوص دخالت اعضای کادر فنی در کار یکدیگر نیز اوضاع را بیش از پیش آشفته کرده است و باید دید فکری در حالی که گفته می‌شود دستیارانش هر کدام حرف خودشان را می‌زنند، می‌تواند در آزادی خالی از جمعیت با کسب هر سه امتیاز بازی این داستان‌ها را جمع و جور کند، وقتی هنوز هم تمرکز و تمام حواسش روی بازی با فولاد است «انگیزه ماشین‌سازی می‌تواند برایمان دردسر‌ساز شود، اما به دنبال سه امتیاز بازی هستیم و بعد از این بازی در خصوص بازی با فولاد صحبت می‌کنم» یا کارش به دلیل عدم تمرکز روی سمتی که در دست دارد در همین گام‌های نخست بیخ پیدا می‌کند!

گل‌گهر به دنبال هت‌تریک

 اما استقلال- ماشین‌سازی تنها بازی حساس نخستین روز هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر نیست و بازی صدرنشین جدول با یاران نکونام نیز یکی از بازی‌های حساس امروز است. گل‌گهر که سکان هدایت آن را این فصل امیر قلعه‌نویی در دست دارد تنها تیم شش امتیازی لیگ است که هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته تا با کسب تمام امتیاز‌های لیگ تا به اینجای کار، صدرنشین لیگ باشد، آن هم در شرایطی که فصل قبل تا پایان هفته دهم تنها پنج امتیاز کسب کرده بود، اما حالا در شرایطی ساعت ۱۶:۱۰ امروز برابر فولاد خوزستان صف‌آرایی می‌کند که به لطف خرید‌های قلعه‌نویی توانسته هر دو بازی خود مقابل سپاهان اصفهان و مس رفسنجان را با پیروزی پشت سر بگذارد و به دنبال هت‌تریک در پیروزی است و مستحکم‌تر کردن جایگاه خود در صدر جدول. حال آنکه گرفتن امتیاز از فولادی‌های خوزستان کار چندان آسانی نیست. تیمی که همانند فصل گذشته با نکونام بازی‌های قابل قبولی را به نمایش گذاشته است. نکته جالب این بازی، اما رویارویی نکونام و قلعه‌نویی است. نکونام که زمانی در استقلال شاگرد قلعه‌نویی بود حالا در قامت سرمربی فولاد مقابل مربی سابق خود قرار گرفته و باید توانایی‌هایش را با تجربه یکی از پرافتخارترین مربیان لیگ محک بزند، آن هم برابر تیمی که این روز‌ها با قلعه‌نویی و البته گلزنی‌های منشا در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. هرچند که نمی‌توان از این مهم گذشت که اگر گل‌گهر منشا را دارد، نکونام هم پریرا را در تیمش دارد که باید دید کدام یک از آن‌ها در بازی امروز می‌توانند موفق عمل کنند و تیم و مربی خود را به سعادت برسانند.

نظر شما