شناسهٔ خبر: 44136530 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هفته سوم لیگ برتر فوتبال؛

استقلال- ماشین‌سازی؛ ملاقات با گربه سیاه

ماشین‌سازی طی 3 فصل اخیر همواره برای استقلال رقیب مشکل‌سازی بوده و تیم تبریزی تنها تیمی است که در سه فصل اخیر استقلال توانسته در یک فصل استقلال را در دو بازی رفت و برگشت شکست دهد و می‌توان به این تیم لقب گربه سیاه استقلال را داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ تیم فوتبال استقلال در هفته سوم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان ماشین‌سازی خواهد بود. استقلال با 3 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و ماشین‌سازی با یک امتیاز، چهاردهم است.

استقلال که لیگ را با پیروزی 2 بر صفر مقابل مس رفسنجان آغاز کرد و تمام رکوردهای منفی آغاز لیگ در ادوار گذشته را پشت سر گذاشت، در بازی مقابل فولاد ناکام بود. استقلال علاوه بر شکست در بازی هفته گذشته حواشی عجیبی را نیز تجربه کرد و حالا تیم محمود فکری برای رسیدن به آرامش به پیروزی در این دیدار مقابل ماشین‌سازی نیاز دارد. استقلال در حالی به مصاف ماشین‌سازی می‌رود که فکری به خوبی می‌داند برای قرار گرفتن در جمع مدعیان از همین ابتدا باید امتیاز جمع کند. به ویژه امتیازات دیدارهایی با تیم‌هایی مثل ماشین‌سازی که از رقبای اصلی استقلال برای قهرمانی به شمار نمی‌روند. شاگردان فکری در روزهای بعد از بازی با فولاد تمرینات منظمی را پشت‌سر گذاشتند و سرمربی تیم تلاش کرد اتفاقات جنجالی بازی با فولاد تاثیری روی تیمش نگذارد.

استقلال برای بازی امروز فرشید اسماعیلی و سیاوش یزدانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما شیخ دیاباته که در بازی با فولاد با سرمربی تیم درگیری لفظی پیدا کرد، در اردوی تیم حضور خواهد داشت. با این وجود احتمال دارد فکری تغییراتی در ترکیب استقلال ایجاد کند که یکی از این تغییرات شاید درون دروازه رخ دهد و رشید مظاهری ملی‌پوش جای سیدحسین حسینی را، که در بازی هفته گذشته مقابل فولاد 2 گل دریافت کرد، بگیرد. ممکن است فکری با توجه به ضعف استقلال مقابل فولاد در گلزنی شیخ دیاباته را از ابتدا در ترکیب به جای ارسلان مطهری قرار دهد که البته این اتفاق بستگی به میزان آمادگی آقای گل سال گذشته لیگ برتر دارد.

در طرف مقابل ماشین‌سازی که لیگ را با شکست سنگین 3 بر صفر مقابل شهرخودرو آغاز کرد هفته قبل نیز از پس تیم 10 نفره ذوب‌آهن برنیامد و به تساوی رضایت داد. البته ماشین‌سازی تا دقیقه 89 از حریف پیش بود اما نتوانست برتری را حفظ کند. ماشین‌سازی بدون غایب به مصاف استقلال خواهد رفت.

نکته جالب درباره دیدار استقلال و ماشین‌سازی این است که تیم تبریزی فصل گذشته در هر 2 بازی رفت و برگشت مقابل استقلال به پیروزی رسید. در 5 بازی اخیر 2 تیم، 2 برد برای ماشین‌سازی، 2 تساوی و تنها یک برد برای استقلال ثبت شده است.

ماشین‌سازی طی 3 فصل اخیر همواره برای استقلال رقیب مشکل‌سازی بوده و تیم تبریزی تنها تیمی است که در سه فصل اخیر استقلال توانسته در یک فصل استقلال را در دوبازی رفت و برگشت شکست دهد.

ماشین‌سازان در بازی رفت لیگ نوزدهم با نتیجه یک بر صفر استقلال استراماچونی را در یک دیدار جنجالی شکست دادند و در بازی برگشت نیز استقلال بدون سرمربی را 2 بر یک بردند.

دیدار+تیم+های+فوتبال+استقلال-+ماشین+سازی+تبریز

این در حالی است که آخرین باری که یک تیم توانسته بود استقلال را در یک فصل دبل کند به لیگ شانزدهم بر می‌گردد. تراکتور و استقلال خوزستان در لیگ شانزدهم استقلال علی‌منصوریان را رفت و برگشت شکست داده بودند.

با این حساب می‌توان تیم دوم شهر تبریز را گربه سیاه استقلال لقب داد. باید دید این‌بار محمود فکری می‌تواند انتقام آبی‌های پایتخت را از ماشین‌سازی بگیرد و به ناکامی استقلال مقابل این تیم پایان دهد یا نه.

اکبرپور: استقلال، ماشین‌سازی را دست‌کم نگیرد

علیرضا اکبرپور، مهاجم اسبق استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص دیدار استقلال مقابل ماشین‌سازی اظهار داشت: استقلال به برد در این بازی نیاز مبرمی دارد. از دست دادن 3 امتیاز در بازی با فولاد اتفاق خوبی برای استقلال نبود و این تیم باید شکست در آن دیدار را با برد مقابل ماشین‌سازی جبران کند.

او ادامه داد: استقلال در بازی هفته گذشته ضعف‌های مشهودی داشت و حتما فکری و دستیارانش برای برطرف کردن این نقاط ضعف تدابیری اندیشیده‌اند. استقلال هنوز از نظر ساختاری مشکل دارد و فکری به زمان نیاز دارد تا این مشکلات برطرف شود اما نباید در این بین امتیازات بازی‌های اول فصل از دست برود چون همین امتیازها در پایان لیگ به کار استقلال می‌آید.

اکبرپور گفت: امیدوارم استقلال، ماشین‌سازی را دست‌کم نگیرد. این تیم با سرمربی جوانش انگیزه‌های زیادی مقابل استقلال دارد و نباید فکر کنیم بازی ساده‌ای در انتظار آبی‌پوشان خواهد بود. امیدوارم استقلال بتواند با یک بازی تهاجمی و زیبا هم دل هواداران را به‌دست بیاورد و هم 3 امتیاز را کسب کند. 4

بیشتر بخوانید:

نظر شما