شناسهٔ خبر: 44136239 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله هوایی اسرائیل به حومه جنوبی دمشق

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع رسمی در سوریه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی پایتخت این کشور و مقابله پدافند هوایی با آن خبر می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد امروز (چهارشنبه) از یک منبع نظامی نقل کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از منطقه اشغالی «جولان»، یک حمله هوایی را به سمت جنوب شهر دمشق، پایتخت این کشور انجام داده بدون آن که هیچ گونه تلفات جانی در پی داشته باشد.

منبع مذکور که نام وی فاش نشده، در گفت و گو با سانا در این باره اظهار داشت: در ساعت ۱۱:۵۰ شامگاه ۲۴ ماه جاری (۱:۲۰ بامداد امروز) دشمن صهیونیست اقدام به یک حمله هوایی از سمت جولان اشغالی به سمت جنوب دمشق کرد که تنها خسارت مادی در پی داشت.

در همین حال، بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک روسیه» گزارش داد که تلویزیون دولتی سوریه یک فیلم از مقابله سامانه های پدافند هوایی این کشور با حملات هوایی رژیم صهیونستی به اطراف کوه «المانع» در حومه دمشق پخش کرده است.

در سوی مقابل، دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) به عنوان یک نهاد مخالف نظام حاکم در این کشور نیز مدعی شد که به دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اماکن نظامی در جنوب سوریه، صدای چندین انفجار شدید در مناطق دمشق و حومه آن شنیده شده است.

نهاد مذکور ضمن ادعای این که حمله هوایی رژیم صهیونیستی اماکن تجمع نظامی نیروهای وابسته به ایران در منطقه کوه المانع در جنوب دمشق و اطراف روستای «رویحینه» در حومه جنوبی استان القنیطره در جنوب سوریه را هدف قرار داده و برخی اطلاعات تایید شده نیز از وقوع تلفات جانی حکایت دارد، تاکید کرد که این سی و ششمین حمله رژیم اشغالگر قدس به خاک سوریه طی سال جاری به شمار می آید.

خبر اصلی را در سانا، اسپوتنیک و SOHR ببینید

نظر شما