شناسهٔ خبر: 44136101 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صمت | لینک خبر

هشدار بارش شدید باران در آخر هفته

صاحب‌خبر -

روز سه شنبه دریای عمان متلاطم است. روز چهارشنبه جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم خواهد شد و در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت مانند تهران، اصفهان، کرج و اراک غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

امشب در استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان رگبار باران، رعد وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود افزود: با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر، بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: همچنین در برخی نقاط واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

ضیائیان با بیان اینکه فردا در سواحل شمالی و در نوار شرقی کشور بارش پراکنده باران و وزش باد خواهیم داشت، افزود: در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: روز سه شنبه دریای عمان متلاطم است. روز چهارشنبه جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم خواهد شد و در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت مانند تهران، اصفهان، کرج و اراک غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در اواخر وقت روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده در این مناطق پیش‌بینی می‌شود افزود: روز پنج شنبه فعالیت سامانه بارشی در کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران گسترش می‌یابد و بارندگی تشدید خواهد شد.

او گفت: در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی و در شمال غرب کشور بارش‌ها به صورت برف خواهد بود و روز جمعه به جز شرق کشور در سایر مناطق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

ضیائیان بیان کرد: بارش در سواحل غربی خزر و در استان‌های خوزستان، فارس، جزایر واقع در خلیج‌فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری و جنوب اصفهان و شرق لرستان شدت خواهد داشت؛ در روز‌های چهارشنبه تا جمعه در شمال شرق کشور شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود.

او ادامه داد: نفوذ جریان شمالی به غرب سواحل دریای خزر زمینه ساز بارش باران در غرب مازندران و گیلان خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: بارش در بیشتر مناطق تشدید می‌شود و در خوزستان، شمال بوشهر و جزایر شمال خلیج‌فارس رگبار، رعد وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 
منبع: ۵۵ آنلاین

نظر شما