شناسهٔ خبر: 44136098 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

آنکارا: پاسخ آلمان را در میدان خواهیم داد

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از اقدام ناو آلمانی در بازرسی کشتی تجاری این کشور در شرق مدیرترانه گفت که آنکارا روند قضایی و سیاسی آن قضیه را پیگیری خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه ترکیه چهارشنبه شب به وقت تهران از واکنش به اقدام اخیر در بازرسی یک فروند کشتی تجاری این کشور خبر داد.

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه با غیر قانونی خواندن بازرسی کشتی ترکیه‌ای توسط ناو آلمانی «هامبورگ» (طی ماموریت آیرینی) گفت: «ما پاسخ را در میدان خواهیم داد و همچنین روند قضایی و سیاسی این حادثه را دنبال خواهیم کرد.»

وزارت دفاع ترکیه نیز در این زمینه اعلام کرد: «فرماندهی کنترل کشتی‌ها در این اقدام اشتباه، مغرضانه و احساساتی عمل کرده است و ترکیه حق خود را در این ماجرا محفوظ می‌داند. چنین اعمال زورگویانه نمونه‌ای از انجام اقدامات دیگر است.»

آنکارا: پاسخ آلمان را در میدان خواهیم داد

وزارت دفاع ترکیه افزوده که خدمه ناو آلمانی هامبورگ به زور وارد کشتی تجاری ترکیه شدند.

به دنبال تقابل کشتی جنگی آلمان با یک کشتی باری ترکیه مشکوک به حمل سلاح به مقصد لیبی، ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که مانع تفحص کامل از سوی نیروهای آلمانی شده است.

وزارت دفاع آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای مستقر در ناوچه هامبورگ آلمان که در قالب ماموریت محوله ازسوی اتحادیه اروپا (آیرینی) به کشتی «روزالین» مشکوک شده و سپس خواستار تفحص این کشتی می‌شوند، اما با ممانعت خدمه کشتی ترکیه ای و اعتراض آنها مواجه شده و مجبور به ترک این کشتی ‌شدند.

وزارت خارجه آلمان افزوده که در تفحص صورت گرفته، هیچ مورد مشکوکی یافت نشد. منابع امنیتی ترکیه نیز گفتند که کشتی روزالین حاوی مواد غذایی و رنگ بوده و این کشتی آلمانی بود که قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

یک منبع امنیتی ترکیه در توضیحی در این باره گفت که نیروهای آلمانی بعد از ساعاتی تفحص در صبح دوشنبه و پی بردن به این که بار این کشتی رنگ،مواد غذایی و بیسکویت است، کشتی را ترک کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما