شناسهٔ خبر: 44135911 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

توییت انصاف | واکنش‌ها به مناظره‌ی تاج‌زاده و زیدآبادی

صاحب‌خبر -

واکنش‌های کاربران توییتر به مناظره‌ی سیدمصطفی تاج‌زاده، فعال اصلاح‌طلب و‌ احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار با موضوع «رئیس‌جمهور نظامی؟» که به میزبانی پایگاه خبری – تحلیلی انصاف برگزار شده [فیلم] را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

احسان آقاجانی: ‏به نظر من ‎#مناظره ی آقایان ‎#احمد_زیدآبادی و ‎#تاجزاده روبنا و زیربنایی داشت.
روبنا : مناظره ی دو کنشگر سیاسی پیرامون مسائل جاری کشور بود.
زیربنا : مناظره ی تاجزاده در مقام یک استراتژیست اصلاح طلب و زیدآبادی در جایگاه یک متفکر و تئوریسین علوم سیاسی بود.‌ بعد از دیدن ‎#مناظره امروز ضرورت ظهور جریان سوم ‎#تحول_خواه را بیش از گذشته احساس کردم. جریانی که با تکیه بر “کنش‌های مدنی در عرض” راهگشای انسداد سیاسی کنونی ایران باشد.‏ علی رغم انتقاداتم به آقای ‎#تاجزاده، ایشان را فردی دلسوز و با تدبیر میدانم. حداقل ایشان راهکار میدهند، همچون ادغام نهاد رهبری و ریاست جمهوری. انشاءالله همیشه سلامت باشند.

کیانوش درویشی: ‏مناظره ‎#تاجزاده و ‎#زیدآبادی
زیدآبادی معتقد است که حضور نظامیان تنها راهی است که آزمون نشده. بگذاریم قدرت و مسئولیت منطبق شود.
تاجزاده: حضور نظامیان اندک قدرت اندک جایگاه ریاست جمهوری را هم به دولت پنهان می‌دهد. ما تجربه تلخ یک دست شدن حاکمیت را در دوره احمدی‌نژاد داشته‌ایم.

علی: ‏تو مناظره تاجزاده و زیدآبادی چیزی که به نظرم اومد این بود که هرکدوم تا حدی حق دارن
هم نگرانی های تاج‌زاده مهمه و هم صحبت زیدآبادی مبنی بر خروج از این بلاتکلیفی چندین ساله

فرنوش: ‏لایو اینستاگرام اقای تاجزاده را میبینم و خاطرات سالهای ۷۸ و۸۸ زنده میشه با دیدن احمد زیدآبادی شرف اهل قلم که چه ساده و روان مطالبات این روزهای مردم رو بیان میکنند و چه شجاعانه البته.

مصطفی عطایی: ‏‎مثلث منحوس ‎#آمریکا، ‎#اسرائیل، ‎#عربستان با وضع فلج‌کننده ترین تحریم‌ها از حضور ‎#سپاه میترسند. اینطرف داستان تاجزاده و زیدآبادی از روی کار آمدن گزینه‌ی نظامی هراسانند. جالب نیست!؟

مظاهر: ‏تاجزاده تو مناظره با زيدآبادی طوری حرف می‌زنه که قبل از انتخابات مجلس انقلابی حرف می‌زد. هنوز همون فرمول قدیمی، همون دلخوش بودن‌های الکی، میگه باید از دولت نظامی ترسید، دقیقا از چی می‌ترسونی؟ مگه تا حالا چی بوده؟

سعید کاکاوند: ‏مواضع اقای ‎#تاجزاده واقع بینانه تر از مواضع اقای ‎#زید_ابادی بود به مواضع اقای تاجزاده در ارتباط با دولت اقای خاتمی نقد وارد است.
اقای زیدابادی قدرت مردم نومید در مطالبه گری خیلی دست بالاگرفتند وفراموش کردند ‎#اقتدارگرایان جایگاهی برای مردم قایل نیستندچه برسدبه مردم پاسخگوباشند

بابای سلین: ‏مناظره ی آقایان زیدآبادی و تاجزاده رو دیدم، نظرم به نظر زیدآبادی نزدیکتر بود.
شرکت در دور باطل و فرسایشیِ اصلاحطلبی-اصولگرایی جز هزینه برای مردم و رانت و فساد برای دوطرف چیزی نداشته، ما یک دولت به نظامیان بدهکاریم این یکی را هم تجربه کنیم، خدا رو چه دیدی شاید شد

آریو: ‏‎شخصاً تفکر زيدآبادی را بیشتر می‌پسندم چرا که واقعگراتر و رها شده از گذشته است

نی‌ما: ‏حول حوش مناظره ‎#زیدآبادی و ‎#تاجزاده ما برای تغییر شرایط مجموعه‌ای از ابزارها داریم، ‎#انتخابات یکی از این ابزارهاست، که از قضا تا امروز نسبت به دیگر ابزارها هم کارایی نسبتا بهتری داشته است.. استفاده از این ابزار مانع کاربرد ابزارهای دیگه‌ نیست..

محسن مهیمنی: ‏‎‎دقیقتر نگاه کنیم می‌بینیم استدلال احمد زیدآبادی درست بوده از اول، چون: ۱. اصلاح‌طلبان همچنان لنگان خیلی از مطالبات محوری خود هستند و نرسیدند‌‌ ۲. اگر هم قدم‌ کوچکی برداشتند، بعدش دو قدم عقبگرد صورت گرفت نهایتا بهتره اصلاح‌طلبان بجای شور حسینی انتخابات، پاسخگوی وضعیت کنونی باشند.

وحید آقایی: ‏‎متاسفانه همانطورکه دانشجویان موسوم به خط امام هیچگاه مسئولیت عواقب فاجعه بار تسخیر سفارت آمریکا رو قبول نکردند، گروه های تحریمی سال های هشتاد تا هشتاد و چهار (دانشجویان تحکیم وحدت،زیدآبادی) هم هیچگاه زیر بار عمل مصیبت آفرین خود که منجر به آمدن احمدی نژاد و تحریم و… شد نمیروند

بهروز: ‏مناظره تاجزاده و احمدزیدآبادی رو دیدم اینستا، زیدآبادی که خودش تو قبیله اینا بود [اعتراض کرد] به بالا پایین مزخرفات تاجزاده. یه چی که حال کردم این بود میگفت الان جرات نداره کسی بگه اصلاحطلبه چون همه بهش فحش میدن دیگه :))

شیم‌سین: ‏آقایون تاجزاده و زیدآبادی، کاش حداقل درکی از شرایط معیشتی مردم داشتید. شما هم از همون مصیبت‌هایی هستید که […] بر این مردم نازل شدید. متاسفانه حالم از حرف‌های تک‌تک‌تون به‌هم می‌خوره، چه استراتژیست باشین، چه تئوریسین و یا هر کوفت دیگه‌ای.

آرش: ‏‎زید آبادی انسان اگاهیست .مدتهاست دنبالش می کنم.یه بار توفیق شد دقایقی باهاش صحبت کنم .چقد این آدم دوست داشتنی و خالی از کینه است.و همیشه سمتی ایستاده که به نظرش درسته.البته اینها نقد تاج‌زاده نیست.صرفا تعریف از زید آبادی است .

سامان رحمتی: ‏حرف احمد زید آبادی مبنی بر یک دست شدن حاکمیت، روی دیگر سکه تحریم انتخاباته که منجر به همین خروجی میشه و نتیجه نهایی آن هیچ منفعتی برای مردم نخواهد داشت.

ترانه: ‏عاشق ‎#زیدآبادی ام خدایی حرف حق میزنه، میگه چرا اینقدر از رییس جمهور نظامی میترسین، یه قدرتی از پشت پرده میخواد بیاد جلو، خب بیاد راست میگه والا ‎

محمدجواد: ‏خلاصه حرفهای زیدآبادی: خوبه که نظامیها سر کار بیایند. بعد از مدتی متوجه ناکارامدی خودشان میشوند و تن به اصلاحات و‌ دموکراسی میدن. و‌ زندگی زیبا میشود.

رضا صالحی: ‏همونقدر که در شرافت زیدآبادی کوچکترین شکی ندارم، نظرات و تحلیل‌هاش رو بدور از واقعیت و بر پایه‌ی فرضیات اشتباه میدونم.

مجید: ‏تاجزاده امروز مناظره کرد و گفت:اگر اجازه بدیم نظامی ها رای بیارن.انگار از ترس مرگ خودکشی کردیم…جالبه که رفیقاش میگن بعد اقای تکرار بهترین دوران زمان رضا قلدر بوده و بس. از تناقضات اینا میشه برق تولید کرد..یا واکسن کرونا؟

علی حکمت: ‏سال ۸۴ ‎#سید_مصطفی_تاجزاده و ‎#احمد_زیدآبادی زیر زمین ساختمان ۱۸۰ سمیه مناظره داشتند. احمد آقا اون موقع تحریمی بود و معتقد بود که یکدستی حاکمیت باعث شکست می شود و تاج‌زاده از شرکت در انتخابات حمایت می کرد و اصلاح را گام به گام می دونست.
بعد از ۱۵ سال باز نشستن جلوی هم با همان موضوع

جهانبخش خانجانی: ‏‎‎ضمن احترام به احمدآقا متاسفانه از سال ٨٢به اين طرف تحليل هاش نادرست از آب در مي آد از تحريم انتخابات گرفته تا عدم شركت در انتخابات ٩٦و غيره…
انسان بسيار شريفي هست و ليكن …

برنادت: ‏مناظره تاج زاده و زیدآبادی رو دیدم، افسرده شدم. تمام امیدی که با رفتن ترامپ برای بهبودی اوضاع داشتم، کمرنگ شد

حیران: ‏ولی انصافا مناظره زیدآبادی و تاجز‌اده چه حرف تازه‌ای داشت؟ تقریبا هیچ.
‏البته زیدآبادی حرف عجیبی زد و گفت “ما در دوره اول احمدی‌نژاد محدودیت خاصی نداشتیم.”

احسان: ‏‎به نظر من زیدآبادی بیشتر در حوزه نظریه نقادی، نظریه پردازی میاندیشد و حداقل بنده ایشان را در چهره یک استراتژیست پراگماتیک ندهیم.
اما تاجزاده بیشتر استراتژیست عملگرا و تشکیلاتی است.

ارمایل: ‏گفتنی است دفعه قبل که رییس جمهور شبه نظامی آمد زیدآبادی و تاجزاده را بردند زندان و تا آخر حبس هم نگهشون داشتند و الان دارند بیرون زندان مناظره می کنند. طبیعتا همین مثال برای اینکه جامعه تحت نظر دولت متعادل و اصلاحطلب نفس می کشه کافیه ولی خب زیدآبادی قانع نمیشه

یوسِف: ‏‎‎زیدآبادی تقصیر نداره، انقد بلا سرش آوردن و سختی کشیده که دیگه کامل ناامید شده از این وضعیت، میگه بذار اینا بیان ببینیم چیکار میکنن، شاید وضع درست شد.  ولی اینکه زیدآبادی میگه «ول کنیم خودشون بیان همه چی رو درست کنن و پاسخگو باشن» بی‌مسئولیتی محضه.‌ عمر ملت انقدر بی‌ارزش نباید باشه که هشت سال تلف کنیم و بگیم حالا بذار نظامی‌ها بیان، اینا هم میان تو کار اصلاح میشن و…. بدتر میشه که بهتر نمیشه

حسین علوی‌زاده: ‏لایو آقای ‎#تاج‌زاده رو کامل نتونستم ببینم، اما بحث خوبی بود. حرف آقای ‎#زیدآبادی روی کاغذ غلط نیست، اما در عمل چرا؛ هر چقدر ارزشی‌ها قبول کردن که ‎#احمدی‌نژاد به خط فکری خودشون مربوطه، بعد از ۸ سال قبول می‌کنن که سردار یا نظامیِ جدید هم مال خودشونه :)) «حکومت نظامی انتخاب من نیست»

شیخِ مفید: ‏مناظره ‎#تاجزاده و ‎#زیدآبادی بسیار مناظره خوبی بود. اگه ندیدید در ادامه وقتی فیلمش منتشر شد از دست ندید

حمید: ‏مشکل افراد نیستند مشکل سیستم هست
تا کی این اقایان اصلاح طلب دنبال حضور در قدرت هستند و اصل موضوع که ریشه تمام عدم اصلاح پذیری حکومت هست پنهان کنند
اصلاح طلبی که به فکر اصلاح واقعی نباشد دروغگو و ریا کار هست
ریشه اصلاح در قانون اساسی بسته شده ست

سامان: ‏‎طرفین حرف درست داشتند، نتیجه گیری هاشون متفاوت بود

خط‌سوم: ‏برعکس فیلمی که امثال تاجزاده و اصلاح طلب ها بازی می کنند، اصلاح طلب های آبی انگلیسی طراح و مجری روی کار آوردن رئیس جمهور نظامی در ۱۴۰۰ هستند.

محمد جهانگرد: ‏امثال زیدآبادی آفت دموکراسی خواهی مردم ایرانند.

شاهین: ‏‎حرف حقیقتو زیدآبادی می‌زنه. مشارکت سیاسی و این خزعبلات کشکه.

ابراهیم: ‏حرف‌های زیدآبادی تو مناظره رو بخونید تا با تفکر تحکیمی‌ها بیشتر آشنا بشید.

ماتیلدا: ‏حرف‌های زیدآبادی دربارهٔ برجام رو به سختی می‌تونم هضم کنم. این چه موضعیه آخه مرد؟

مَمَلز: ‏مناظره تاجزاده و زیدآبادی من و یاد مناظره مهندس موسوی با اقای کروبی میندازه؛ اونجا که مجری میگفت شما اختلاف نظری ندارین؟ کروبی میگفت آقای مهندس عزیز ما هستن از چهره های مورد قبول همه

داخا: ‏‎من با حرفای زیدآبادی بیشتر موافق بودم دیدگاه اون واقع‌گرایانه تر بود تاجزاده اعتقاد داشت دولت اختیارات خوبی داره و میتونه تغییر ایجاد کنه اما زیدآبادی مخالف بود و می‌گفت عمرا نمیذارن دولت غیرخودی کاری انجام بده تاجزاده از خاتمی گفت زیدآبادی هم اشاره کرده در این سطح تایید نخواهدشد

امیر: ‏دو ساعت که سهله اگر دو روزم تاجزاده و زید آبادی باهم تیکه بازی کنن، تا وقتی که ایده تظاهرات خیابانی در نظرشون سم هست و زمین بازی حسابش نمیکنن به جایی نمیرسن

ترانه: ‏واقعا خدا به ‎#تاج_زاده رحم‌ کرد که تو این ۱۴۸ دقیقه سکته نکرد چقدر حرص خورد ‎

مهدی: ‏گویش آقای ‎#زیدآبادی در ‎#مناظره با ‎#مصطفی_تاجزاده چقدر زیباست مخصوصا وقتی خیلی توی شور میرفت . یک کرمانی خالص خالص . خود مناظره نکات خیلی جالبی داره حتما ببینید.

منبع موثق: ‏با شنیدن حرف های زیدآبادی و تاجزاده، آیا متقاعد شدید که رییس جمهور نظامی میتونه تاثیر مثبت داشته باشه؟ من نشدم.

انتهای پیام

نظر شما