شناسهٔ خبر: 44135692 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

احتمال تمدید محدودیت‌های کرونایی

هدف اعمال محدودیت‌ها: کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری و ۴۰ درصدی مرگ‌ومیرها

اشاره: 4 روز از اعمال محدودیت‌های کرونایی می‌گذرد اما همچنان تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در حال رکورد زدن است. به‌طوری که ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید در 24 ساعت منتهی به‌روز گذشته به کرونا مبتلا شدند و 483 بیمار فوت کردند. به گفته دکتر ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت هدف از اعمال محدودیت‌ها کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری و ۴۰ درصدی مرگ‌ومیرهای کرونایی است. وی از احتمال تمدید محدودیت‌های کرونایی خبر داد. البته تاکنون اجرای محدودیت‌ها موفقیت‌آمیز بوده به‌طوری که تردد درون‌شهری تهران 60 درصد و تعداد مسافران اتوبوس ۴۰ درصد کاهش‌یافته است. همچنین تردد در اتوبان تهران شمال ۹۰ درصد و در اتوبان تهران - قم ۷۰ درصد کاهش‌ داشته است. لازم به ذکر است که هرگونه تغییر در مرگ‌ومیر براثر هرگونه مداخلات مدنی و اجتماعی برای کاهش یا افزایش مرگ‌ومیر بین یک ماه تا ۴۰ روز زمان می‌برد.

صاحب‌خبر -

ستاره صبح-

تعداد مبتلایان رکورد زد  
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز سه‌شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: تا ظهر روز چهارم آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید مبتلابه کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۸۰۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۱۷ هزار و ۷۱۵ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۲۴ نفر از بیماران مبتلابه کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۸۷۱ هزار و ۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام‌شده است.لاری افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند  و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

احتمال تمدید محدودیت‌های کرونایی 
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هدف از اعمال محدودیت‌ها کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری و ۴۰ درصدی مرگ‌ومیرهای کرونایی است، گفت: بعد از دو هفته این مسئله ارزیابی می‌شود و اگر نیاز باشد این محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.

لغو دورهمی ها 
«ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به محدودیت‌های تردد شبانه و خطر ایجاد محافل خصوصی، بیان کرد: ایجاد محدودیت‌ها در ساعات آخر شب دلایل مختلف داشت، که یکی از اهداف آن، ایجاد محدودیت برای اکثر دور همی‌ها و محافل خانوادگی و دوستانه بود، تا در شب‌های پاییز و زمستان منقطع شوند.
وی ادامه داد: چون معمولاً این دور همی‌ها تا نیمه‌شب طول می‌کشد که طولانی بودن این محافل، خطر شیوع ویروس را هم بیشتر می‌کند، بنابراین یکی از دلایل ایجاد محدودیت‌ها، دقیقاً برای همین مسئله بود.معاون کل وزارت بهداشت افزود: بنابراین امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها با کاهش محافل خصوصی روبرو شویم و همچنین این پیام به مردم برسد که وقتی به‌اجبار چنین منع رفتاری را اعمال می‌کنیم، به این معنی است که در ساعات قبل از شروع محدودیت هم از رفتن به محافل و دور همی‌ها خودداری کنند.وی گفت: این محدودیت‌ها منحصر به کشور ما نیست، چون در بسیاری از کشورهای دیگر، مثل کشورهای اروپایی، این محدودیت‌ها اعمال‌شده و موفقیت‌آمیز هم بوده است.حریرچی در پایان با اشاره به پیش‌بینی اثر این محدودیت‌ها، افزود: هدف ما این است که بتوانیم با اقدامات متعددی که انجام می‌دهیم ازجمله اعمال این محدودیت‌ها، ۵۰ درصد موارد بستری و ۴۰ درصد مرگ‌ومیرهای کرونایی را کاهش دهیم که بعد از دو هفته این مسئله ارزیابی می‌شود و اگر نیاز باشد این محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.

تردد درون‌شهری تهران بیش 
از ۵۹ درصد کاهش یافت
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران درباره وضعیت تردد درون‌شهری در ۲۴ ساعت گذشته گفت: میانگین تقلیل تردد درون‌شهری بر اساس آمار پلیس راهور بیش از ۵۹ درصد در ساعات روز و ۷۰ درصد در ساعات ۲۱ تا ۴ صبح بوده است.
به گزارش ایرنا، علیرضا زالی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه ستاد ملی کرونا و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰ درصد تردد در اتوبان تهران شمال تقلیل پیدا کرد و در اتوبان تهران - قم و مواصلات جنوبی شهر تهران این میزان به ۷۰ درصد رسیده است.زالی بیان داشت: ۹۰ گروه علاوه بر ۱۵۰ گروه قبلی با محوریت نیروی انتظامی در تهران بر این محدودیت‌ها نظارت می‌کنند.فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران ادامه داد: هرگونه تغییری در مرگ‌ومیر براثر هرگونه مداخلات مدنی و اجتماعی در برای کاهش یا افزایش مرگ‌ومیر بین یک ماه تا ۴۰ روز زمان می‌برد.وی بیان داشت: این زمان در مورد تغییرات تعداد بستری‌ها به حدود ۳ هفته می‌رسد و در مورد مراجع سرپایی هم بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان خواهد برد.زالی بیان داشت: اولین شاخصی که تغییر خواهد کرد کاهش میزان مراجعات سرپایی خواهد بود.

کاهش ۴۰ درصدی تعداد 
مسافران اتوبوس 
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران از کاهش ۴۰ درصدی تعداد مسافران اتوبوس پس از اعمال محدودیت‌ها از اول آذرماه تاکنون خبر داد.«محمود ترفع» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آمار مسافران اتوبوس پس از اعمال محدودیت‌ها گفت: به‌غیراز روز شنبه که تا ظهر تفاوت محسوسی نسبت به‌روزهای قبل در تعداد مسافران مشاهده نشد، در روزهای بعدازآن شاهد کاهش ۴۰ درصدی تعداد مسافران هستیم. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی در پاسخ به سؤال دیگری درباره آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در بین کارکنان این شرکت گفت: از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته تاکنون از مجموع ۱۳ هزار نفر از کارکنان شرکت واحد اتوبوس‌رانی، ۱۱ نفر از نیروهای شاغل در این شرکت در بخش‌های مختلف ازجمله کارکنان ستادی، رانندگان، اجرائیات در بخش خصوصی و غیرخصوصی در اثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند. ترفع ادامه داد: البته دو نفر از این افراد ساکن تهران نبودند و در حین مأموریت مبتلا نشدند، بلکه در شهرستان مبتلا و جان خود را در اثر کرونا از دست دادند. او درباره آمار مبتلایان به کرونا در بین کارکنان نیز گفت: هم‌اکنون در حدود ۱۲۰ نفر مبتلابه کرونا در بین کارکنان خودداریم که در قرنطینه و طی مراحل درمان خود به سر می‌برند. 

برچسب‌ها:

نظر شما