شناسهٔ خبر: 44135686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گلستان؛

قیام ۵ آذر گرگان بعد از ۱۷ شهریور خونین‌ترین جنایت شاهنشاهی بود

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان معتقد است به گواه تقویم انقلاب اسلامی قیام ۵ آذر گرگان پس از واقعه ۱۷ شهریور تهران خونین‌ترین جنایت رژیم شاهنشاهی علیه مردمی بود که استقلال و آزادی خود را فریاد زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ هادی حق‌شناس در پیامی به مناسب ۵ آذر سالروز قیام مردم گرگان، ابراز کرد؛ تاریخ گلستان سرشار از روزهای غرور آفرینی است که مردم غیرتمند این منطقه در برگ برگ تقویم به ثبت رسانده‌اند و سلحشوری خود را در دفاع از آب و خاک میهن اسلامی به اثبات رساندند؛ اهمیت این روز بگونه‌ای بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی ۵ آذر را به نام روز «قیام مردم گرگان» نامگذاری کرد و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در خصوص این روز فرمودند «همین مسئله‌ی پنجم آذر روز مهمّی در قضایای گرگان است. مردم در گرگان، قضایای حمله به حرم امام رضا (ع) در مشهد را شنیدند و به طور خودجوش به حرکت درآمدند ... »

در بخش دیگری از پیام استاندار گلستان آمده است؛ بی تردید واقعه ۵ آذر ۱۳۵۷ گرگان نقش تاثیرگذاری در تحولات انقلاب بویژه در شمال کشور داشت و دستاورد آن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲۲ بهمن بود.

دکتر حق‌شناس در انتهای پیامش ضمن گرامیداشت شهادت ۱۴ زن و مرد گرگان، سالروز ۵ آذر و روز بسیج مستضعفان را به مردم استان گلستان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: با همراهی بسیج و پایگاه‌های سلامت در اجرای طرح شهید سلیمانی شاهد انقطاع هر چه زودتر زنجیره شیوع ویروس کرونا باشیم و روند توسعه استان را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

تصاویر شهدای 5 آذر گرگان تصاویر شهدای ۵ آذر گرگان

به گزارش ایرنا؛ سید اسماعیل حسینی، احمد سبطی، سیدنظام الدین نبوی، حسین مقصودلو، سیدجعفر علاالدین، چنگیز امیر لطیفی، عباس خالداران، ابوالحسن هادی، حجت الله عباسی، فرامرز ویزواری، حسینعلی نصیری، حسین محبی راد و شهیده صدیقه پروانه و نرگس قصابان شهدای قیام پنجم آذر مردم گرگان در سال ۵۷ هستند.

نظر شما