شناسهٔ خبر: 44135423 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور ۲۲ تیم در جام ملت‌های عرب ۲۰۲۱

بر اساس اعلام رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، ۲۲ کشور عربی حضور خود را در رقابت‌های جام ملت‌های عرب ۲۰۲۱ تایید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در گفتگو با نشریه کمیته عالی میزبانی و میراث جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام کرد ۲۲ کشور عربی در رقابت‌های جام ملت‌های عرب ۲۰۲۱ قطر شرکت خواهند کرد.

او گفت:" "ما خوشحالیم که ۲۲ تیم از سراسر جهان عرب با شرکت در  مسابقات جام ملت‌های عرب ۲۰۲۱ که در ورزشگاه های میزبان جام جهانی قطر برگزار خواهد شد، موافقت کرده اند و ما مشتاقانه منتظریم بهترین تیم‌های منطقه برای تعیین قهرمان در قطر جمع شوند. با استفاده از قدرت فوتبال، این رویداد بیش از ۴۵۰ میلیون نفر را از سراسر منطقه گرد هم خواهد آورد. "

اینفانتینو افزود:  ما اطمینان داریم که جام ملت‌های عرب هیجان را در منطقه بر می‌انگیزد و انتظارات از جام جهانی آینده را که برای اولین بار در خاورمیانه و جهان عرب در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، افزایش خواهد داد. "

از کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های ملی قطر، بحرین، عراق، اردن، کویت، لبنان، عمان، فلسطین، عربستان سعودی، سوریه، امارات متحده عربی و یمن برای این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

از کنفدراسیون فوتبال آفریقا تیم‌های الجزایر، جیبوتی، مصر، کومور، لیبی، موریتانی، مراکش، سومالی، سودان و تونس در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

قرعه کشی جام ملت‌های عرب آوریل سال آینده در دوحه انجام خواهد شد. این بازی ها از ۱ تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد و طی۱۸ روز در مجموع ۳۲ مسابقه  انجام می‌شود. این مسابقات توسط فیفا، اتحادیه فوتبال قطر و کمیته عالی میزبانی و میراث جام جهانی ۲۰۲۲ و کمیته برگزاری ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

بيشتر بخوانيد

انتهای پیام/

نظر شما