شناسهٔ خبر: 44135009 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نماینده سازمان ملل در عراق موضع حضرت آیت الله سیستانی درباره انتخابات را به اطلاع شورای امنیت رساند

صاحب‌خبر -

شفقنا- «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق امروز(سه شنبه) نگرش حضرت آیت الله العظمی سیستانی درباره انتخابات زودهنگام این کشور را به اطلاع اعضای شورای امنیت بین المللی رساند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری الفرات نیوز، پلاسخارت در گزارش خود برای شورای امنیت بین المللی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در گزارش اخیر خود برای اعضای شورای امنیت گفتم که دولت عراق در قلب چندین طوفان به طور همزمان در حال فعالیت است و از همین ابتدا می خواهم تاکید کنم که این وضعیت همچنان تا حد زیادی پابرجاست.

وی افزود: هنوز بحران های آشکاری وجود دارد اما به هم پیوسته هستند و در جبهه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، مالی و اجتماعی و البته بهداشتی یکدیگر را تقویت می کنند. هنوز این بحران ها روی قدرت دولت عراق تاثیر می گذارد و آن را وادار به سبک واکنشی و مدیریت بحران می کند.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در ادامه گفت: کمترین چیزی که در مورد وضعیت مالی و اقتصادی در عراق گفته می شود این است که همچنان نگران کننده است زیرا پیش بینی می شود که اقتصاد این کشور حدود ۱۰ درصد در سال جاری منقبض شود.

پلاسخارت در ادامه به دیدار خود با حضرت آیت الله العظمی سیستانی اشاره کرد و گفت: در خصوص انتخابات ژوئن ۲۰۲۱ دوست دارم سخنان حکیمانه آیت الله العظمی سیستانی را یادآوری کنم.

وی افزود: در دیدارم با ایشان که اواسط سپتامبر انجام شد، تصریح کردند که انتخابات زودهنگام اگر به درستی انجام شود، می تواند روشی مسالمت آمیز را برای خروج از رنج مستمر کشور فراهم کند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: ایشان بر اهمیت رای دادن آزادانه و بدون هیچ گونه فشار و همچنین بر لزوم صداقت، شفافیت و نظارت تاکید کردند.

خبر را در الفرات ببینید

نظر شما