شناسهٔ خبر: 44133831 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

تشکیل دبیرخانه کشوری سفیران سلامت دانش آموزی قطب جنوب کشور در آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس بر اهمیت خود مراقبتی و خودآگاهی در حوزه سلامت برای دورکردن دانش اموزان از عوامل بیماری زا و یاددهی شیوه صحیح زندگی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، احمد علی قهرمانی در اولین جلسه هم اندیشی کارگروه تخصصی سفیران سلامت ومروج سلامت که با حضور جمعی از مسوولین و کارشناسان از ادارات آموزش و پرورش استانهای فارس ، اصفهان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، هرمزگان و کرمان به صورت ویدیو کنفرانس و به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه2 برگزار گردید درخصوص اهمیت خودمراقبتی، رسالت دانش آموزان سفیر را مهم ارزیابی کرد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در خصوص نحوه اجرایی نمودن برنامه با مشارکت هسته های آموزش دیده و  با همراهی همکاران و مربیان بهداشت  از استان های شرکت کننده برای همکاری با دبیر خانه سفیران سلامت دانش آموزی دعوت کرد.

قهرمانی افزود: مسئولان و کارشناسان سلامت وتندرست آموزش و پرورش  درخصوص مسئولیت  و رسالت دانش آموزان سفیر در ارتقاء سلامت خود، همکلاسی ها و خانواده‌ها باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و از امکانات موجود به بهترین شکل ممکن در راستای هدف گذاری این مهم تلاش کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: خود مراقبتی و خودآگاهی در حوزه سلامت بسیار اهمیت دارد زیرا تنها در این صورت می توان از عوامل بیماری زا دوری کرده و شیوه صحیح و سلامت زندگی را انتخاب کرد.

وی گفت:تغییر نگرش و رفتاردانش آموزان به کمک نیروی انسانی آموزش دیده انجام میشود

قهرمانی گفت:ارتقاء سطح آگاهی وسواد بهداشتی دانش اموزان تنها زمانی می تواند اثر مطلوب داشته باشد که مطالب و موضوعات مرتبط با سلامت  فقط با دریافت اطلاعات و مفاهیم مختلف بهداشتی صحیح ومهارت های آموزشی انجام گیرد

وی گفت: باید با تمام توان و تلاش خود و همکاری با این دبیرخانه بتوانیم روزهای طلایی را برای این مهم رقم بزنیم

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس نیز با تاکید بر اینکه سفیر سلامت کسی است که در درجه اول از خود مراقبت می کند و سپس از اطرافیان، دوستان و خانواده گفت: سفیران سلامت باید با رعایت مسائل بهداشتی الگوی خوبی برای  بچه های دیگر باشند تا مدرسه وجامعه ای سالم داشته باشیم.

محمد علی زارعی در ادامه باتوجه به تشکیل دبیرخانه و میزبانی فارس به عنوان یکی از قطب‌های  دبیرخانه کشوری سفیران سلامت دانش آموزی گفت : دبیرخانه تشکیل شده به میزبانی فارس در آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز آماده دریافت مطالب کلیدی دیگر همکاران از استان های مجاورمی باشد تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن به اهداف تعیین شده در این مهم برسیم.

وی با اشاره به اهمیت کار تشکیلاتی  دبیرخانه سفیران َسلامت دانش آموزی  از مربیان بهداشت و مدیران مدارس خواست : فضا و شرایط را برای ایفای نقش مهم و پتانسیل بالای دانش آموزان در کارهای تشکیلاتی چه به صورت مجازی و چه حضوری  و آموزش مسائل مختلف به هم نوعان خود مهیا سازند.

نظر شما