شناسهٔ خبر: 44133827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه شهرستان‌های جنوب استان اصفهان

اصفهان- ایرنا- اهدای یک‌هزار و ۷۰۰ ماسک و سبد غذایی در سمیرم و شهرضا، کاشت۲۰۰ هکتار گندم و جو پاییزه در مزارع شهرضا، بهره‌برداری از ۱۳ طرح محرومیت‌زدایی بسیج در دهاقان و پایین آمدن آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ به زیر ۲۰ نفر در سمیرم از جمله خبرهای کوتاه در جنوب استان اصفهان بود.

صاحب‌خبر -

سمیرم

معاون شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته به زیر ۲۰ نفر رسیده است.

به گفته سیدحجت‌الله موسوی، این عدد در چند هفته گذشته بالای ۲۰ و حتی ۲۵ نفر در یک شبانه‌روز بود، اما در شبانه‌روز اخیر به زیر ۲۰ نفر تنزل یافت.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد مثبت بعد از اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی رُخ داده است و نشان از اثرگذاری این طرح سراسری دارد.

معاون شبکه بهداشت سمیرم گفت: تعداد کرونایی‌های امروز سمیرم ۱۹ نفر بود که سرجمع مبتلایان را به عدد یک‌ هزار و ۵۹۰ مبتلا رساند.

شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از کشت ۲۰۰ هکتار گندم و جو پاییزه در مزارع روستای اسفرجان  از توابع این شهرستان خبر داد.

رضا باقری تصریح کرد: این ۲ محصول زراعی دیمی و آبی، در بخش‌ها و روستاهای مختلف بویژه دشت مهیار کشت شده است.

وی همچنین به بازدید کارشناس پهنه و مسوول مرکز خدمات جهاد کشاورزی اسفرجان از این منطقه اشاره کرد و افزود: مراحل آماده‌سازی زمین برای کشت پاییزه، بررسی سطح زیرکشت و تشویق کشاورزان به کشت ارقام غلات اصلاح شده جدید در این دهستان انجام شده است.

دهاقان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان گفت: ۱۳ طرح محرومیت‌زدایی در این شهرستان افتتاح می‌شود.

سرهنگ پاسدار اکبر یعقوبی اظهار داشت: عمده این طرح‌ها عمرانی، کشاورزی و مربوط به سازمان بسیج سازندگی و امور جهادی است که در طول هفته بسیح به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، بهسازی و مرمت سه باب منزل مسکونی در روستای همگین و چهار منزل در شهر دهاقان، کمک به احداث مسجد روستای جمبزه و اصلاح شبکه معابر روستای همگین به طول یکصد متر از جمله این فعالیت‌هاست.

فرمانده سپاه ناحیه دهاقان همچنین افزود: گروه‌های جهادی بسیج امروز در قالب طرح حافظان سلامت، یاریگر کادر درمانی و شبکه بهداشت منطقه هستند تا با همراهی مردم جلوی پیشروی بیشتر کرونا را بگیرند.

شهرضا

مدیر امور برق شهرضا از اجرای مانور جهادی تعمیرات شبکه‌های برق در این شهرستان خبر داد.

به گفته مجتبی باقی، این مانور با هدف ریگلاژ شبکه، تعویض پایه‌های فرسوده و مقره‌ها، تعویض کات اوت و برق‌گیرهای معیوب و همچنین اصلاح جمپرهای سیمی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: رقمی حدود یک میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت توزیع برق استان اصفهان برای اجرای این مانور در نظر گرفتیم و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام دادیم.

شهرضا

فرمانده انتظامی شهرضا از کشف ۲۳۴ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک کامیونت هیوندای در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ صادق کاظم‌زاد گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید امامی این منطقه هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت هیوندای مشکوک شدند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۳۱ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک و ۲ کیلو و ۵۵۰ گرم سوخته تریاک که در اتاق بار کامیون جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

این مسوول انتظامی ادامه داد: یک سوداگر مرگ نیز دستگیر و به دادگاه معرفی شد.

سمیرم و شهرضا

افزون بر یک‌هزار و ۷۰۰ عدد ماسک و بسته مواد غذایی در بین نیازمندان ۲ شهرستان سمیرم و شهرضا توزیع شد.

محمدعلی لطفی مسوول پایگاه بسیج مسجد حضرت صدیقه‌ طاهره شهرضا گفت: ۲۰۰ سبد غذایی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال به نیازمندان شهرضایی در شهر و روستاها اهدا شده است.

احمدرضا افشاری مسوول پایگاه بسیج شهید همت سمیرم نیز از توزیع یک‌ هزار عدد ماسک با همکاری بسیجیان عضو این پایگاه در محله و کوی امام سجاد(ع) این شهر خبر داد.

مسوول انجمن اسلامی دانش آموزان شهرضا نیز گفت: ۵۰۰ عدد ماسک و محلول ضدعفونی در هفته بسیج به دانش‌آموزان نیازمند شهرضا اهدا شد.

حجت‌الاسلام مجتبی علی‌نژاد افزون: این بسته‌ها به همراه یکصد اسپری الکل به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، اداره اوقاف و امور خیریه، پایگاه بسیج ائمه جماعات و گروه‌های جهادی طلاب تهیه و توزیع شدند.

نظر شما