شناسهٔ خبر: 44133745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همزمان با هفته بسیج؛

10 نویسنده برتر دفاع مقدس در اردبیل تجلیل شدند

همزمان با هفته بسیج 10 نویسنده برتر حوزه دفاع مقدس در استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -


در مراسم تجلیل از نویسندگان برتر حوزه دفاع مقدس که چهارم آذر در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های افتخارآفرین در دوران دفاع مقدس بود که متأسفانه این افتخارآفرینی‌ها و سلحشوری‌ها مطلوب و مناسب منعکس نشده است.
عبدالله بحرالعلومی تصریح کرد: برای انعکاس جانفشانی‌های رزمندگان خطه استان اردبیل در هشت سال دفاع مقدس شایسته است نویسندگان توانای استان دست به قلم شده و آثار گران‌سنگی را از این رشادت‌ها و سلحشوری‌ها خلق کنند.
وی تصریح کرد: گنجینه دفاع مقدس باید بیش از این توسط هنرمندان، نویسندگان و اهالی رسانه تبیین و تشریح شود که رسالت عظیم در این حوزه بر عهده فعالان این عرصه است که باید با توانمندی بیشتر ورود پیدا کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ما باید ضعف به وجود آمده در این حوزه را رفع کنیم تا بهترین آثار و کتاب‌ها در این حوزه نشر و چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.
بحرالعلومی افزود: جایگاه دفاع مقدس در کشور و بین ملت ایران یک جایگاه رفیع و ارزنده است و ضرورت دارد ابعاد مختلف آن اعم از پیروزی‌ها، رشادت‌ها و شهادت‌طلبی فرزندان این دیار با قلمی رسا و نوشته‌ای جذاب گردآوری شده و برای نسل‌های آینده به یادگار بماند.
وی از کتاب به عنوان ارزشمندترین تحفه فرهنگی و گنجینه بی‌نظیر حوزه فرهنگ، ادب و هنر یاد کرد و ادامه داد: باید هنرمندان و نویسندگان در این عرصه با خلق آثاری ارزشمند ورودی عالمانه داشته باشند تا شایسته‌ترین صحنه‌های جانفشانی و سلحشوری رزمندگان استان به ویژه از خطه استان اردبیل نمود و جلوه‌ای حقیقی پیدا کند.
بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سایر نهادها و مجموعه‌های انقلابی، فرهنگی و ارزشی در کنار نویسندگان و فعالان این عرصه قرار دارند تا زمینه تولید آثار ارزشمند و پرمحتوا فراهم آید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در کنار این نویسندگان، قطعا در سال‌های آینده از نویسندگان جوان و نوجوان این استان آثار ارزشمند دیگری نیز به چاپ خواهد رسید که این خود مبین وسعت کار در این حوزه است.
انتهای پیام

نظر شما