شناسهٔ خبر: 44133502 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پاسخ به شبهات مختلف در برنامه «جدال احسن» رادیو قرآن

برنامه جدید «جدال احسن» با هدف پاسخ به شبهات از زوایای مختلف، پنجشنبه هر هفته به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، برنامه رادیو قرآن با عنوان «جدال احسن» روزهای پنجشنبه هر هفته ساعت ۱۷ از رادیو قرآن پخش می‌شود.

امروز با توجه به گسترش فضای مجازی، شرایطی در جامعه ایجاد شده که شبهات زیادی در حال انتشار در این فضاست که پاسخ برخی از آن‌ها حتی برای برخی متدینان ما نیز مشخص نیست. بر همین اساس شبکه ی رادیویی قرآن برنامه ای را با عنوان «جدال احسن» به روی آنتن می‌برد.

در برنامه جدال احسن، تلاش بر این است که این شبهات مختلف را در حد مقتضیات رسانه و به صورت شفاف مطرح شود. طی اجرای این برنامه، ضمن پرداختن به اصل شبهات مطرح شده از سوی کارشناسان مجری، از وجود کارشناسان متبحر در حوزه‌های مد نظر نیز جهت پاسخگویی به شبهات از زوایای مختلف بهره خواهیم برد.

در این برنامه، کارشناس مجری برنامه شبهات مطرح شده در فضای مجازی را به نمایندگی از طرف مردم و به صورت شفاف بیان می‌کند؛ بحث‌ و گفت‌وگوهای مطرح شده در این برنامه نیز به هیچ وجه به صورت یک‌طرفه نخواهد بود و به نوعی در تلاش برای پاسخ به شبهات مختلف، جدالی گفتاری صورت می‌گیرد.

برنامه‌های رادیو قرآن بر مبنای آیه ۱۲۵ سوره مبارکه نحل؛ «ادْعُ إِلَى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ؛ با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به (شیوه‌اى) که نیکوتر است، مجادله نماى»، علاوه بر دو موضوع اصلی موعظه حسنه و حکمت، به مسئله جدال احسن نیز توجه ویژه دارد که این موضوع در برنامه جدال احسن و بر مبنای آیه مطرح شده، به خوبی پیگیری می‌شود. کارشناسان این برنامه نیز متناسب با موضوع مورد بحث طی هر هفته انتخاب می‌شوند.

یادآور می‌شود، برنامه جدال احسن کاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن است که طی روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۷ به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما