شناسهٔ خبر: 44133380 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آغاز طرح ترافیک زمستان از ۲۰ آذر | پلیس: زمستان امسال زودتر شروع شد | مردم از سفرهای غیرضروری بپرهیزند

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از آغاز طرح ترافیکی زمستانه از ۲۰ آذر ماه خبر داد و تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود هموطنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی امروز در هفتادویکمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی، زمستان امسال متفاوت‌تر از سال گذشته خواهد بود، چون الان که در آخرین ماه فصل پاییز هستیم، در قسمت‌های شمالی کشور داریم زمستان را تجربه می‌کنیم. براین اساس همچنان تاکید می کنم هموطنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند، اما ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان در جاده‌ها در حال تردد است و ایمنی آن‌ها باید جدی گرفته شود.

سردار هادیانفر اظهار داشت: تاکنون به دستور وزیر راه و شهرسازی صد نقطه پرخطر کشور ترمیم و بازسازی شده است و برای تردد اتوبوس‌ها نیز باید قبل از فرا رسیدن طرح ترافیکی زمستان، معاینه فنی تمامی اتوبوس‌ها ارزیابی شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به شرایط جوی نامساعد به تمام شهرداری‌ها اعلام می‌کنیم که مانند گذشته در برخی معابر غافلگیر نشویم و معابر شهری را برای بارش برف با شن و نمک پاشی به موقع و جانمایی کیسه های ماسه در تمامی مناطق محیا کنند.

سردار هادیانفر اظهار کرد: سال گذشته ما شرایط سختی در برخی از حوزه ها داشتیم و معابر اصلی را در بسیاری از مسیرهای کشور مسدود کردیم تا اتفاقی برای هموطنان رخ ندهد؛ امسال باید شرایط به گونه‌ای باشد که تمام دستگاه‌ها با هم همراه باشند تا در شرایط خاص، ماموریت خود را با کمترین آسیب انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: اکثر تصادفات در شهرها منجر به خسارت است، اما در جاده‌ها بیشترین تصادفات از نوع جرحی و فوتی گزارش می‌شود و بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی سال گذشته بعد از دو سال متوالی ما کاهش تصادفات را داشتیم و در شش ماه اول سال کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان برون شهری را ثبت کردیم و تاثیر بیماری کرونا دراین خصوص ۳۵ درصد بوده است. سال گذشته در زمستان ۱۱.۳ درصد کاهش تصادفات گزارش شد.

هادیانفر با اشاره به بیشترین عامل تصادفات فوتی به دلیل نحوه انتقال مصدومان است، افزود: در تصادفات یکی از دلایل اصلی فوتی ها، نحوه انتقال آنان است لذا باید شرایطی را پیش بینی کنیم که زمان رسیدن به محل حادثه توسط نیروهای درمانی را کاهش دهیم. هر چند اگر شرایط جوی نامساعد باشد اجازه پرواز بالگرد نیز برای امدادرسانی وجود ندارد. لذا باید محل‌های استقرار پلیس، اورژانس، امداد و هلال احمر را به گونه‌ای تعبیه کنیم که نزدیکترین موقعیت به محل حوادث احتمالی را داشته باشیم که اگر خدایی نکرده اتفاقی افتاد چه در شهر و چه در جاده سریع به حادثه رسیدگی کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: تعداد زیادی گردنه‌های حادثه خیز داریم که در همین رابطه نیز باید برای بهبود وضعیت گردنه‌ها و تردد هموطنانمان اهمیت بیشتری قائل شویم، تقریبا ۳۳ درصد مجروحین و متوفیان تصادفات جاده‌ای به خاطر نبستن کمربند ایمنی توسط همه سرنشینان است و نظارت سازمان راهداری و شرکت های حمل و نقل بر استفاده از کمربند ایمنی و همچنین نظارت پلیس براین موضوع در جاده ها و فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان، می‌توان ۷۰ درصد از فوت هموطنانمان جلوگیری نمود و تصادفی اگر رخ داد از نوع تصادفات خسارتی شود.

سردار هادیانفر با اشاره به گزارش هواشناسی برای زمستان امسال، گفت: امسال زمستان ما سردتر و سخت‌تر از سال گذشته است. لذا باید آمادگی کافی داشته باشیم تا غافلگیر نشویم و مراقبت از راه‌ها و مسیرهای تردد هموطنان یکی از موضوع‌های مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

نظر شما