شناسهٔ خبر: 44133349 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه‌های کره جنوبی:تیم بایدن سختگیری نسبت به کره شمالی ندارد

تهران- ایرنا- رسانه‌های کره جنوبی معتقدند که تیم جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا سیاست سختگیرانه‌ای نسبت به کره شمالی نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش نشریه نیوزویک، تیم سیاست خارجی جو بایدن با چندین اعلام رسمی در مورد انتصاب اعضای آن در این هفته، به نظر در حال شکل گیری است.

رسانه‌های کره جنوبی با واکنش به انتصاب مقامات در حوزه سیاست خارجی آمریکا گزارش داده‌اند که دولت آتی آمریکا سیاست سختی را در قبال کره شمالی و کیم جون اون رهبر این کشور اتخاذ نمی‌کند.  

خبرگزاری یونهاپ به نقل از چند کارشناس نوشت بلینکن همزمان با تلاش برای بهبود روابط کره جنوبی با ژاپن، اقدامات چند جانبه‌ای را برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی انجام می‌دهد.

یونهاپ اضافه کرد: درحالیکه کارشناسان اشاره کردند که بلینکن ۵۸ ساله پذیرای گفتگو با کره شمالی است، احتمالا ترجیح وی اتخاذ رویکرد ساکت تر و منظم تری از دونالد ترامپ در مواجهه با متحدان و دشمنان آمریکا است.

اما کره تایمز گزارش داد که تیم بایدن بعید است موضع سختی را در برابر کره شمالی اتخاذ نماید. این روزنامه همچنین به نقل از چندین کارشناس نوشت که بایدن، بلینکن و سالیوان هر سه علاقه‌مند به ترکیب همکاری با متحدان آمریکا و گفتگو با کره شمالی هر چند به صورت غیر مستقیم‌تر هستند.

بایدن وعده داده است تا نقش رهبری آمریکا در جهان را احیا کند اما در مسائل کلیدی از جمله چین و کره شمالی، به نظر می‌رسد تیم بایدن همان عناصر راهبردی دولت ترامپ را برغم انتقادهای فراوان از او، حفظ نماید.

نظر شما