شناسهٔ خبر: 44133232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

انفجار مهیب در شمال سوریه با ده‌ها کشته و زخمی

بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری در شمال سوریه، دو نفر کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند. این انفجار، خسارات زیادی را نیز به مغازه‌ها و خودروهای مردم وارد کرد.

صاحب‌خبر -



پیش از ظهر دیروز یک خودروی بمب‌‌گذاری شده در شهر مرزی «الباب»‌، شرق استان «حلب»، که تحت اشغال تروریست‌های مورد حمایت ترکیه قرار دارد، منفجر شد. بر اساس آمارهایی که تا عصر دیروز منتشر شده است، بر اثر این انفجار، دو نفر جان باختند و 20 تن دیگر نیز زخمی شدند. انفجار مذکور، خسارات زیادی نیز به خانه‌ها و مغازه‌های اطراف وارد کرد.
از زمان اشغال الباب از سوی ارتش ترکیه و تروریست‌های همسو در بهمن ۱۳۹۵، این شهر بارها شاهد انفجار بوده است و آخرین انفجار خودروی بمبگذاری شده، روز ۱۵ مهر گذشته اتفاق افتاده و ۱۴ کشته و ۵۰ زخمی بر جا گذاشته است.
غارت کلیسا در حسکه
خبرگزاری دولتی سوریه(سانا) گزارش داد‌، تروریست‌های مزدور مورد حمایت ترکیه، در ادامه اقدامات جنایتکارانه خود علیه مردم منطقه «راس العین» در حومه شمال غربی حسکه، اموال یکی از کلیساهای این منطقه را غارت کردند.
طبق این گزارش، نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران آنها مبلمان، تجهیزات فلزی‌، اقلام مسی‌، و وسایل برقی از کلیسای «مار توما» در محله کلیساها در راس العین را به سرقت برده‌اند. آنها این اقلام دزدیده شده را تحت پوشش مقامات دولت ترکیه، به غرب قاچاق می‌کنند.
تروریست‌ها همچنین، با تصرف زمین‌های کشاورزی و سرقت تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی، به کشاورزان اجازه کشت در زمین‌های خود را نمی‌دهند.

نظر شما