شناسهٔ خبر: 44132730 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آغاز هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال

استقلال از تیم دوم تبریز سه امتیاز می‌خواهد /تقابل قلعه‌نویی و نکونام این بار در سیرجان

در حساس‌ترین بازی روز نخست هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر‌، استقلال در تهران میزبان ماشین ‌سازی تبریز است.

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-

هفته سوم لیگ برتر فوتبال زیر سایه کرونا و با انجام 4 مسابقه آغاز می‌شود که در مهم‌ترین دیدار استقلال در تهران میزبان ماشین ‌سازی تبریز است. استقلال بعد از شکست جنجالی و پرحرف و حدیث مقابل فولاد خوزستان اکنون باید خود را آماده نبرد با تیم دوم تبریز کند. این تیم از دو بازی اول فقط یک امتیاز دارد و استقلال هم با 3 امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارد. آبی پوشان برای آنکه به شرایط ایده ال خود نزدیک شوند، در بازی امروز تنها به پیروزی فکر می‌کنند.
ترکیب استقلال برای بازی امروز احتمالا دستخوش تغییراتی خواهد شد. احتمال دارد برای بازی مقابل ماشین ‌سازی رشید مظاهری اولین بازی اش را انجام دهد و حسینی نیمکت نشین شود. در خط حمله هم احتمال بازی کردن شیخ دیاباته زیاد است.
محمود فکری سرمربی استقلال پیش از بازی امروز در گفت‌و‌گویی با خبرنگاران اظهار داشت: هر بازی برای استقلال از اهمیت خودش برخوردار است و هر تیمی که مقابل استقلال بازی می‌کند، با انگیزه است و امیدوارم که بازیکنان ما با تمام انرژی و توان خود مقابل ماشین‌‌سازی قرار بگیرد و در نهایت بتوانیم برنده این بازی باشیم. ماشین‌‌سازی تیم خوبی است و مربی و بازیکنان خوبی دارد. با توجه به انگیزه‌ای که ماشین‌‌سازی دارد، این تیم می‌تواند برای ما دردسرساز شود اما امیدوارم در یک فضای خوب، بتوانیم بازی خوبی را ارائه دهیم و سه امتیاز این مسابقه را به دست‌ آوریم.
بیاتلو سرمربی ماشین ‌سازی نیز درباره بازی امروز گفت: کل بازی‌های لیگ سخت است و همه این بازی‌ها حکم فینال را دارد. بازی‌ها غیر قابل پیش‌بینی شده‌اند چون فوتبال تغییر کرده است و کیفیت زمین‌ها و تاکتیک‌ها تغییر کرده است و این کار را برای همه تیم‌ها سخت می‌کند. استقلال در ۲۰ دوره گذشته در مسابقات لیگ همیشه مدعی بوده است و نفرات خوبی در اختیار داشته است. ما شناخت خوبی از استقلال داریم و کاری به بازی قبل این تیم هم نداریم. تیم ما هم کلا دگرگون شده است و ۲۰ بازیکن را از دست داده‌ایم و زمان می‌برد تا تیم را از نو بسازیم.
گل‌گهرسیرجان- فولاد خوزستان
گل‌گهر تنها تیم 6 امتیازی لیگ برتر میزبان یکی از تیم‌های قدیمی و صنعتی فوتبال ایران است. فولاد خوزستان که با 4 امتیاز در رده سوم قرار گرفته به دنبال شکست صدرنشین در خانه‌اش است اما بردن تیم امیر قلعه‌نویی کار راحتی نیست. گل‌گهرسیرجان با قلعه‌نویی می‌خواهد همچنان صدرنشین لیگ برتر بماند. در این بازی شاهدتقابل‌های دیدنی هستیم. جواد نکونام که زمانی در استقلال شاگرد امیر قلعه‌نویی بود اکنون به عنوان یک مربی حرفه‌ای مقابل او قد برافراشته است، البته در شرایطی که هنوز همه به یاد دارند که نکونام و قلعه‌نویی روابط درخشانی با هم نداشتند.
سایپا- نساجی مازندران
نارنجی‌پوشان تهرانی هنوز بردی در لیگ برتر به دست نیاورده‌اند و با 2 امتیاز نشان دادند که این فصل هم نمی‌توان روی این تیم به عنوان یک مدعی حساب کرد و شاید شاگردان ابراهیم صادقی اگر در همان میانه جدول باقی ماند خیلی خوش شانس است. نساجی مازندران اما وضعیت بسیار خوبی دارد. یک برد و یک مساوی در رده دوم جدول است و در این هفته شانس صدرنشینی دارد. هر دو مربی جوان هستند و می‌خواهند که فوتبالی بی‌حاشیه و زیبا را ارایه بدهند. سایپا فقط یک گل زده اما نساجی با 4 گل زده نشان داده که خط حمله زهرداری دارد. هر دو تیم در این بازی برای برد بازی خواهند کرد و البته سایپا اصلا دوست ندارد برای سومین هفته متوالی مساوی کند و امتیاز از دست بدهد.
آلومینیوم اراک- مس رفسنجان
تقابل دو تیم تازه دسته اولی شده که هنوز در لیگ برتر امتیازی کسب نکرده‌اند و گلی هم نزده‌اند جالب توجه است. این دو تیم با مربیان فصل گذشته خود وارد لیگ برتر شده‌اند اما هنوز در لیگ برتر توفیق نداشته‌اند و بدون امتیاز و با 4 گل زده در رده آخر جدول جا خوش کرده‌اند. قطعا این دو تیم به دنبال اولین برد، اولین گل و اولین امتیاز لیگ برتری هستند.

برنامه هفته‌ سوم لیگ برتر فوتبال ایران
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹
*گل گهرسیرجان....................فولاد خوزستان(ساعت ۱۶:۱۰)
*سایپا تهران..........................نساجی مازندران(ساعت ۱۶:۲۰)
*استقلال...........................ماشین ‌سازی تبریز(ساعت ۱۶:۱۵)
*آلومینیوم اراک.......................مس رفسنجان(ساعت ۱۶:۳۰)
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹
*شهرخودرو مشهد..........................نفت آبادان(ساعت ۱۵:۴۵)
*ذوب آهن اصفهان.......................پیکان تهران(ساعت ۱۶:۲۰)
*تراکتورتبریز..........................................سپاهان(ساعت ۱۶:۳۰)
*نفت مسجدسلیمان.........................پرسپولیس(ساعت ۱۶:۳۵)

نظر شما