شناسهٔ خبر: 44131462 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حاشیه‌هایی که در لیگ برتر زود شروع شد

حواشی داوری لیگ ایران این روزها به اوج خود رسیده و در همین دو هفته گذشته بسیاری از تیم‌ها به شرایط داوری معترض شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اشتباهات داوری همواره در فوتبال بوده و حالا هم با VAR هم به نظر می رسد این مشکل رفع نخواهد شد. اما اعتراض به اشتباهات داوری، در لیگ برتر بیستم زودتر از همیشه آغاز شد. از همان هفته اول تیم‌ها به چینش داور و عملکرد آنها اعتراض کردند و شاهد بیانیه نویسی بودیم. 

موضوع اعتراض تیم‌ها به داوری مسابقات اتفاقات جدیدی نیست و در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم اما امسال انگار شرایط بدتر شده و با ادامه این روند احتمالا هر هفته کنفرانس‌های جنجالی و بیانیه‌های کوبنده، باعث ایجاد حاشیه خواهد شد که این اتفاق باعث افزایش استرس داوران و پایین آمدن عملکرد آن‌ها هم خواهد شد.

از طرفی به نظر می‌رسد فوتبال ایران این روزها پس ازخداحافظی داوران باتجربه قدیمی و کوچ داور بزرگی چون علیرضا فغانی، با کمبود داوران سطح بالا مواجه شده و دلیل آن هم چیزی جز عدم پشتوانه‌سازی از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته داوران نیست. در کنار ضعف داوری، به نظر می‌رسد فعلا خبری هم از VAR در مسابقات لیگ برتر نباشد؛ اتفاقی که اگر رخ می‌داد و داور ویدیویی به مسابقات اضافه می‌شد، کار قضاوت را برای داوران کمی آسان‌تر می‌کرد و از جنجال‌ها و حواشی می‌کاست.به این چالش‌ها باید اختلافات اخیر در داوری بر سر لیست داوران بین المللی را هم افزود که عملا از داور وارد شده به لیست یک داور زیر فشار ساخت و از سوی دیگر سبب شد تا حاشیه های این تصمیم به محرومیت بی دلیل امیر عرب براقی جوان هم بیانجامد.

مشروح این گزارش را اینجـــــــــــا بخوانید.

256 251

نظر شما