شناسهٔ خبر: 44130165 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

انهدام باند کلاهبرداری کارت‌های اجاره‌ای در دیوار و شیپور

انهدام باند کلاهبرداری کارت‌های اجاره‌ای در دیوار و شیپور، قتل نوعروس مشهدی، بازداشت خطرناک‌ترین شرور آبادان، دستگیری زن کلاهبردار در شهرکرد و ۱۱ مجروح در حادثه رانندگی در زاهدان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: اعضای یک باند حرفه‌ای کلاهبردار که در سایت دیوار با روش‌های مختلف گرفتن بیعانه، کارت‌های اجاره‌ای و معاملات دروغین فعالیت می‌کردند دستگیر شدند.

سردار خلیل واعظی اظهار کرد: با تلاش کارآگاهان سایبری در پلیس فتا اعضای یک باند کلاهبردار حرفه‌ای که با تبلیغ فروش و درج آگهی دروغین فروش تجهیزات دیجیتال شامل لب تاب و گوشی تلفن همراه با قیمت نازل در سایت‌های واسط اینترنتی نظیر دیوار و شیپور از متقاضیان خرید، مبالغی را با عنوان بیعانه دریافت می‌کردند، شناسایی شدند.

وی افزود: اعضای این باند با درج آگهی دروغین فروش کالاهای مورد نیاز مردم در سایت‌های اینترنتی و به بهانه نگه داشتن کالا برای خریدار و عدم فروش آن‌ها به متقاضی دیگر مبلغی را به عنوان بیعانه دریافت می‌کردند و دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نبودند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با اقدامات فنی کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا، مالکان کارت حساب‌هایی که مالباختگان به آن‌ها مبالغی را واریز کرده بودند شناسایی و مشخص شد که این افراد، فریب اعضای این باند کلاهبرداری را خورده و در قبال در اختیار گذاشتن مشخصات و برخی کارت حساب خود به صورت اجاره‌ای مبالغ اندکی را به صورت ماهیانه دریافت کرده‌اند.

وی افزود: کلاهبرداران با اغفال صاحبان حساب‌های مذکور با این عنوان که برای بالا بردن اعتبار و اهمیت فروشگاه اینترنتی خود نیاز به اجاره کارت حساب آن‌ها داشته و از سهل انگاری و طمع این افراد سو استفاده مجرمانه می‌کردند.

واعظی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا، هویت سرکرده و اعضا این باند کلاهبرداری، شناسایی و سردسته این باند که اهل و ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور بود، در یک عملیات اطلاعاتی پیچیده به محض ورود به استان دستگیر و همزمان دو تن از اعضای دیگر این باند در شهرستان بوشهر و یکی از شهرستان‌های جنوبی استان در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند.

وی افزود: از مخفیگاه متهمان کلاهبردار، چندین دستگاه انواع گوشی تلفن همراه هوشمند و ساده و چندین قطعه سیم کارت و کارت‌های بانکی که در ارتکاب جرم از آن‌ها استفاده می‌کردند کشف شد، متهمان در بازجویی‌های فنی به ۷۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از شهروندان با این روش اعتراف کرده‌اند و تا کنون ۵۰ نفر مالباخته از سراسر کشور شناسایی شده است.

قتل نوعروس مشهدی

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد گفت: یکی از اتباع افغانستانی ساکن این شهر که مظنون به قتل نامزد ۱۶ ساله هموطنش است، متواری شده است.

علی‌اکبر احمدی‌نژاد افزود: حادثه قتل دختر نوجوان افغانستانی در منزل مقتول واقع در محله پنج تن کلانشهر مشهد رخ داد، مادر مقتول نیمه شب در حالی با جسد فرزندش در اتاق خواب وی روبرو شد که دختر ۱۶ ساله نوجوان با روسری خفه شده و نامزدش از محل گریخته بود.

وی ادامه داد: پیرو بررسی‌های اولیه مشخص شد نامزد متواری دختر نوجوان مقتول که تبعه افغانستان است چند ماه پیش وارد مشهد شده بود، این فرد متواری اصلی‌ترین مظنون به قتل دختر نوجوان افغانستانی در مشهد است، اقدامات تخصصی و مستمر کارآگاهان پلیس و تحقیقات جنایی در خصوص این پرونده در جریان است.

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد تصریح کرد: افزون بر ۳۲۰ هزار تبعه خارجی در خراسان رضوی سکونت دارند که ۲۵۰ هزار نفر از این تعداد مهاجران مجاز و دارای اوراق هویتی معتبر بوده و حدود ۷۰ هزار نفر نیز ساکن خارجی غیرمجاز هستند.

بازداشت خطرناک‌ترین شرور آبادان

یک مقام ارشد انتظامی گفت: شرور خطرناک که باعث ترس و وحشت در شهر آبادان شده بود دستگیر شد و در پی برقراری امنیت اجتماعی و برخورد با اراذل و اوباش و سارقین خطرناک در سطح شهرستان آبادان مأموران کلانتری ۱۱ ولیعصر آبادان مرد شروری را که سابقه سرقت و شرارت‌های فراوان و اقدام به قدرت نمایی در سطح شهرستان آبادان کرده و تحت تعقیب قضائی قرار داشت را خیابان دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم سارق سابقه‌دار سیم برق است که تحت تعقیب مأمورین انتظامی بوده و به صورت مکرر تکرار جرم می‌کرد و دارای جرایم خرید فروش موادمخدر، سرقت‌های مکرر کابل برق و همچنین اقدام به تیراندازی با سلاح گرم در شهر " چوئبده" و روستای " ابوشانک" تحت تعقیب پلیس بوده که متهم توسط مأمورین کلانتری ۱۱ ولیعصر رد زنی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد متهم پس از تشکیل پرونده با صدور قرار روانه زندان شد.

زن کلاهبردار در شهرکرد دستش رو شد

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از دستگیری دو سارق که طی هفت سال، حدود پنج میلیارد ریال از اموال و وجه نقد یکی از داروخانه‌های شهرکرد را سرقت کرده‌اند خبر داد.

منوچهر امان‌اللهی گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت از یک داروخانه در شهرکرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از تحقیقات پلیس یک متهم زن که مسئول فنی داروخانه بود شناسایی و پس از هماهنگی قضائی و با رعایت مسائل شرعی دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پلیس آگاهی استان دلالت داده شد، متهم در بازجویی پلیس آگاهی ابتدا منکر هر گونه سرقت شد، ولی پس از چندین ساعت بازجویی فنی به سرقت وجه نقد، دارو و وسایل آرایشی و بهداشتی از داروخانه با همدستی خواهرش اعتراف کرد که بلافاصله با دستور قضائی متهم دیگر نیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هر دو متهم در بازجویی کارآگاهان پلیس آگاهی ضمن اعتراف به جرم سرقت از داروخانه عنوان داشتند که طی هفت سال حدود پنج میلیارد ریال از اموال و وجه نقد از داروخانه را سرقت کرده‌اند که با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

۱۱ مجروح در حادثه رانندگی در زاهدان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: حادثه رانندگی در منطقه "زیباشهر" زاهدان ۱۱ مجروح برجای گذاشت.

فریبرز راشدی اظهار کرد: شب گذشته بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو سواری پژو در تقاطع خیابان‌های "ویلا" و "پیامبر اعظم" محله "زیباشهر" زاهدان ۱۱ نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از این حادثه بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام شدند، افزود: مجروحان این حادثه توسط این آمبولانس‌ها به بیمارستان خاتم الانبیا شهرستان زاهدان منتقل شدند.

نظر شما