شناسهٔ خبر: 44128514 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

پاشایی بهرام در نشست ویدئو کنفرانسی با رئیس گروه پارلمانی ترکیه در مجمع مجالس آسیایی:

شاهد اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورها هستیم/ لزوم گسترش تعاملات میان ملت‌های آسیایی

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA) از اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورها انتقاد کرد و گفت: گسترش تعاملات میان ملت‌های آسیایی امری ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معصومه پاشایی بهرام، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA)عصر امروز (سه شنبه 4 آذرماه) از طریق ویدئو کنفرانس با اسومان اردوغان همتای ترکیه‌ای خود گفتگو کرد.

وی ضمن ابراز همدردی در خصوص حادثه دلخراش زلزله در ترکیه، اظهار کرد: دیپلماسی پارلمانی به عنوان مکمل دیپلماسی رسمی و ابزاری در راستای توسعه و تقویت روابط خارجی کشورها دارای اهمیت است از این رو بهره گیری بیشتر از این فرصت الزامی است.

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA) ضمن تقدیر از گروه پارلمانی ترکیه در مجلس آسیایی به دلیل تلاش‌های چندین ساله در ریاست APA، تصریح کرد: قطعا اقدامات و فعالیت‌های مجمع مجالس آسیایی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های این مجمع در دوره ریاست پارلمان ترکیه بر APA موثر و موفق بوده است.

پاشایی بهرام در ادامه این نشست بر جایگاه مجمع مجالس آسیایی در ارتقای دیپلماسی پارلمانی و نقش ممتاز و ویژه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو عنصر موثر و مهم این مجمع و همچنین اهمیت استمرار و افزایش کمی و کیفی همکاری و هماهنگی پارلمان های دو کشور در جهت تقویت و پیشبرد اهداف APA تاکید کرد.

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA) گفت: استفاده از ظرفیت‌های مجمع مجالس آسیایی در پیشبرد برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در برهه زمانی حاضر و مشکلات مربوط به همه گیری بیماری ناشی از ویروس کرونا اهمیت دارد.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز اولین نشست مجازی مجمع مجالس آسیایی در خصوص موضوع کووید ۱۹ و لزوم بهره گیری از تجارب کسب شده در این نشست برای برنامه و نشست‌های آتی APA، اظهار کرد: شاهد اعمال تحریم‌های یکجانبه گرایانه و ضد حقوق بشری آمریکا در قبال برخی کشورها هستم از این رو گسترش تعاملات میان ملت‌های آسیایی در جهت توسعه مناسبات اقتصادی دارویی و غیره در شرایط تحریم ضرورت دارد.

در پایان رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA از آمادگی کشورمان برای میزبانی کمیته فرهنگی و کتابخانه‌ها و مراکز پژوهشی مجمع مجالس آسیایی خبر داد.

بر اساس این گزارش، اسومان اردوغان، رئیس گروه پارلمانی ترکیه در مجمع مجالس آسیایی (APA) بر اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: بدون شک دیپلماسی پارلمانی دارای اهمیت است و در این راستا همکاری های خوبی با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

وی تصریح کرد: امیدوارم تلاش های صورت گرفته در مجمع مجالس آسیایی (APA) بتواند به برقراری صلح در دنیا کمک کند./

پایان پیام

نظر شما