شناسهٔ خبر: 44125170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد

بارش پراکنده برف و باران در خراسان رضوی

زینب بهنامی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز بارش پراکنده برف و باران را در شمال غرب استان، مناطقی از شرق و توابع مشهد شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -

آیدا فاروقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز آسمان در نیمه‌ شرقی استان ابری بوده به ویژه برای شمال غرب، مناطقی از شرق و توابع شهر مشهد مقدس بارش‌های پراکنده باران و برف پیش‌بینی شده ‌که طی ساعات شب با رخداد مه و کاهش میدان دید همراه خواهد بود.

وی افزود: امروز در نواحی شمال غرب به ویژه شهرستان چناران و از پنجشنبه در اغلب مناطق استان بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه از اواسط روز تا پنجشنبه بعدازظهر جوی به نسبت پایدار در استان حاکم است و از پنجشنبه بعدازظهر افزایش ابرناکی را خواهیم داشت. طی ساعات شب از نواحی غرب استان به تدریج رگبار پراکنده باران آغاز می‌شود.

فاروقی گفت: امروز در مناطق کوهستانی مشهد بارش‌های پراکنده را شاهد خواهیم بود. جمعه صبح نیز این بارش‌های پراکنده وجود خواهد داشت. روند افزایش دمای مشهد نیز از فردا آغاز می‌شود و پنجشنبه مشهد در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۴ درجه بالا صفر می‌رسد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته سردترین دما متعلق به فریمان با ۶ درجه زیرصفر و گرم‌ترین دما نیز شهر داورزن با بیشینه دما ۱۲ درجه سانتیگراد بوده‌است. بیشترین مقدار بارنگی در شهرستان‌های کلات نادر با ۱.۲ میلی‌متر  و فریمان با ۲سانتی‌متر ارتفاع برف بوده‌ است. بیشترین سرعت وزش باد نیز از گلمکان با سرعت ۴۳ کیلومتر برساعت ثبت شده‌است.

انتهای پیام

نظر شما